fileadmin/user_upload/Achtergrond_foto/Herfst_web.jpg

Als huurder bent u ervoor verantwoordelijk om elke maand de huur te betalen. Zorg dat het huurbedrag altijd op de eerste dag van de maand bij Trivire binnen is, zodat u onbezorgd kunt wonen. Hieronder leest u alles over de huur, de betaling en de jaarlijkse huurverhoging. U vindt deze informatie ook in onze folder De huur betalen.

Het huurbedrag: waar betaalt u voor?

Het huurbedrag bestaat uit:

  • De kale huurprijs of nettohuur: de basisprijs die u betaalt om de woning te gebruiken.
  • Servicekosten en overige kosten. Voor meer informatie over servicekosten en overige kosten klik hier.
  • Stookkosten: alleen als u in een woning met blokverwarming woont, betaalt u ook stookkosten aan Trivire. Voor meer informatie over stookkosten klik hier

Trivire heeft verschillende woningen te huur. De huur en de onderdelen van het huurbedrag verschillen daarom per woning. Kijk in uw huurovereenkomst hoe het voor uw huis precies zit. In Mijn Trivire kunt u ook uw huurprijsopbouw raadplegen.

Wanneer betaalt u de huur?

U betaalt uw huur altijd vooruit. Op de eerste van de maand verwacht Trivire het hele huurbedrag op rekening NL54 BNGH 0285 0570 65. Neem geen risico en herinner uzelf eraan dat u de huur moet betalen een week voordat de maand afloopt. Schrijf het bijvoorbeeld op de kalender of in uw agenda op de 24ste van elke maand.  U kunt in Mijn Trivire ook uw betalingen raadplegen.

Gemakkelijk de huur betalen via automatische incasso

Een automatische incasso is de beste manier om de huur op tijd te betalen. Met een automatische incasso geeft u Trivire toestemming om elke 1e van de maand de huur af te schrijven van uw rekening. U moet er dan alleen voor zorgen dat er op de 1e van de maand genoeg geld op uw rekening staat. Als u kiest voor automatische incasso, vul dan de groene machtigingskaart in en stuur deze naar ons. U kunt de groene machtigingskaart aanvragen bij uw financieel consulent, maar nog gemakkelijker is een automatische incasso aan te vragen via Mijn Trivire.

Verandert uw rekeningnummer?

Als u de huur via een automatische incasso betaalt en uw rekeningnummer verandert - bijvoorbeeld omdat u van bank wisselt - wilt u dit dan schriftelijk aan ons doorgeven? Als u in uw brief uw nieuwe rekeningnummer en uw adres noemt en als u de brief ondertekent, verwerken wij de wijziging. U ontvangt daar een bevestiging van. U kunt uw rekeningnummer ook wijzigen in Mijn Trivire.

De huur pinnen of overmaken

U kunt de huur ook elke maand zelf overmaken naar rekeningnummer NL54 BNGH 0285 0570 65. Of de huur pinnen aan de balie. In de toekomst wordt ook digitaal betalen mogelijk (met Ideal).

Let op: sommige huurders ontvangen nu nog een acceptgirokaart voor de huur. Binnenkort stopt Trivire hiermee.

Jaarlijkse huurverhoging

De kale huurprijs (ook bekend als nettohuur) gaat elk jaar wat omhoog. De minister stelt deze verhoging landelijk vast. Wij sturen al onze huurders elk jaar voor 1 mei een brief over de huurverhoging.
Als u het niet eens bent met de verhoging, kunt u voor 1 juli bezwaar bij ons indienen. Op de pagina over de huurverhoging leest u meer. De redenen om bezwaar te kunnen maken vindt u op de website van de Huurcommissie, www.huurcommissie.nl.