Reparatieverzoek

In iedere woning gaat weleens iets kapot. U kunt hiervoor een reparatie indienen. Soms is het nodig dat een van onze medewerkers bij u komt kijken wat er aan de hand is. We maken daarvoor met u een afspraak. Soms schakelen wij een gespecialiseerd bedrijf in. Naar enkele onderhoudsbedrijven kunt u zelf direct bellen.

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Wie bel ik voor een storing aan mijn cv-ketel, blokverwarming of afleverset/warmte-unit van de HVC?

Algemeen

In de volgende gevallen neemt u contact op met de Werkendamse Verwarmings Centrale (WVC) via 0183 50 27 55:

- Storing aan de collectieve cv-installatie / blokverwarming

-  Storing aan de individuele cv-installatie

- Slechts één of enkele radiatoren worden warm bij een individueel afleverset/warmte-unit van de HVC 

- Storing aan de warmtepomp-boiler die alleen warm water levert in de woning

- Geen warm water via een warm water-installatie in het collectieve ketelhuis

Heeft u een individueel afleverset/warmte-unit in de woning van de HVC en heeft u geen warmte en/of warm water? Dan kunt u contact opnemen met de HVC via telefoonnummer

0800 482 36 37

.

Heeft u een individuele boiler in de woning die alleen warm water levert? Dan kunt u contact opnemen met Eneco via telefoonnummer

088 8955 000

.

Ik heb een verstopping in mijn toilet/badkamer/keuken. Bij wie kan ik dit melden?

Algemeen

Dan kunt u contact opnemen met 2B-Services via 0184 69 32 34. Zij maken een afspraak met u.

Kan ik extra sleutels bijbestellen?

Algemeen

U kunt een sleutel van uw voordeur of berging/schuur bij laten maken door een sleutelspecialist bij u in de buurt.

Gaat het om een sleutel van een portiek of gemeenschappelijke ruimte? Dan kunt u een sleutel tegen betaling afhalen op ons kantoor. U moet hiervoor wel eerst telefonisch een afspraak maken.

Als u geen woning van een zorginstelling huurt, kunt u bij ons aan de balie een formulier invullen en ondertekenen. Als u extra sleutel bestelt, betaalt u bij het afhalen van de sleutel een borg van € 25,- per sleutel. U kunt op ons kantoor alleen pinnen. Bij het verlaten van de woning krijgt u de borg weer terug na het inleveren van de sleutel.

Als u de sleutel niet zelf op kunt halen, maar dit door iemand anders laat doen, neemt die persoon een door u getekende machtiging en uw legitimatiebewijs mee. Verblijft de huurder in het buitenland, dan moet de huurder een mail sturen naar reparatielijn@trivire.nl. Hierin vermeldt u wie er gemachtigd wordt om een extra sleutel te komen halen en stuurt u een kopie van het legitimatiebewijs mee.

Woont u in een zorginstelling en heeft u een huurcontract bij deze zorginstelling? Dan kunt u de extra sleutel aanvragen bij uw zorginstelling.

Woont u op het Dalmeyerplein in de zorgflat en heeft u een extra voordeursleutel nodig? Dan kunt u deze sleutel bestellen bij Trivire onder vermelding van het sleutelnummer.

Huurt u een garage aan de Mauritsweg in Dordrecht? Dan heeft u een extra sleutel nodig met code IF477907 / ZPM1. Deze kunt u bestellen door contact op te nemen met het Klant Contact Centrum van Trivire via telefoonnummer 078 633 1600.

Ik zou graag een aanpassing willen doen in mijn woning. Hoe gaat dit in zijn werk?

Algemeen

Hiervoor vraagt u schriftelijke toestemming aan via formulier Zelf klussen. Trivire beoordeelt uw aanvraag en laat u schriftelijk binnen 10 werkdagen weten of die akkoord is. Daarna kunt u de verandering (laten) uitvoeren.
Meer informatie leest u in de folder Zelf klussen.

Ik heb geen rookmelders in mijn woning. Krijg ik een rookmelder van Trivire?

Algemeen

Vanaf 1 juli 2022 is Trivire verplicht om rookmelders te plaatsen in alle huurwoningen. Dit project wordt in 2022 uitgevoerd. U krijgt bericht zodra uw woning voorzien gaat worden van een rookmelder. Dit geldt ook als u een huurwoning heeft in een woongebouw waar een VvE actief is.

Brief met voorsteldatum voor plaatsen rookmelders 
U kunt binnenkort van Kemkens een brief verwachten per e-mail (afzender: info@kemkens.nl) of per post. In deze brief stellen zij een datum voor om de rookmelders bij u in de woning te komen plaatsen. Ook staat in de brief aangegeven op welke manieren u de afspraak kunt bevestigen of wijzigen en welke partij bij u langs komt. Na plaatsing van de rookmelders ontvangt u een handleiding die aan de binnenzijde van uw meterkastdeur geplakt wordt. U leest hierin alles over het gebruik en het onderhoud van de rookmelders.

Als u een geplande afspraak wilt wijzigen, dan kunt u contact opnemen met Kemkens via telefoonnummer: 088-5050330.

Ik heb geen stroom, wat moet ik doen?

Algemeen

Heeft u een elektrastoring? Doe altijd eerst een stekkerproef om uit te sluiten dat het aan uw eigen apparatuur ligt:

  • Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit;
  • Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in;
  • Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten.

Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing. Bekijk ook de instructievideo van de stekkerproef.

Geeft geen enkel apparaat een probleem en heeft u niet teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten?

Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand. U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Let op: blijkt dat de storing toch door uw eigen apparaten of door uzelf is veroorzaakt? Dan betaalt u alsnog de reparatiekosten. Wij sturen u dan een rekening.

Wie kan ik bellen bij een storing aan de lift?

Algemeen

U kunt bellen met het bedrijf dat de lift onderhoudt via het telefoonnummer dat op de omlijsting of op de deur van de lift staat. U kunt ook de alarmknop in de lift gebruiken.

De galerij, lift of algemene ruimte(s) van ons woongebouw is/zijn niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt uw klacht over de schoonmaak aan ons doorgeven via het formulier schoonmaak.

Mijn radiator lekt, roest of zit los. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als uw radiator lekt kunt u contact opnemen met onderhoudsbedrijf de Werkendamse Verwarmings Centrale (WVC) via 0183 50 27 55. Wanneer de radiator verroest is, kunt u deze zelf overschilderen met radiatorverf.

Ik ben mijn sleutels van mijn woning, berging of een deur binnenshuis kwijt of verloren. Wat kan ik doen?

Algemeen

Heeft u uw sleutel verloren en kunt u uw woning of uw berging niet meer in? Dan kunt u contact opnemen met Trivire via telefoonnummer 078 633 16 00. Wij zorgen dat er een aannemer bij u langskomt om het slot te openen of er een nieuw slot in te zetten, indien nodig. De kosten hiervan zijn voor uw eigen rekening, ongeacht wat er moet gebeuren. Als de werkzaamheden plaatsvinden binnen kantoortijd (van 8.30 tot 16.30 uur) betaalt u € 95,00 inclusief btw. Als de werkzaamheden buiten kantoortijd plaatsvinden zijn de kosten € 159,00 inclusief btw. U bent uiteraard ook vrij om zelf het slot te wisselen. Zijn er meerdere sloten die gewisseld moeten worden? Dan komen er extra kosten bij per slot dat vervangen moet worden.

Bent u een sleutel kwijt of heeft u uw sleutel verloren, maar kunt u met een reservesleutel de woning of de berging in? Dan kunt u zelf een nieuw slot plaatsen. Deze kunt u aanschaffen via de bouwmarkt.

Bent u een sleutel kwijt van een deur binnenshuis, bijvoorbeeld meterkastdeur, dan kunnen wij een nieuw slot voor u plaatsen. Deze kosten zijn wel volledig voor rekening van de huurder.

Waar moet ik mij aanmelden voor onderhoud / storing aan mijn geiser of het huren van een boiler?

Algemeen

U kunt contact opnemen met Tempus Eneco-Lease via telefoonnummer 088 895 50 00. U vindt hiervan meestal een sticker op de boiler/geiser. In sommige gevallen betalen huurders een vast bedrag per maand voor het onderhoud van een boiler. Dit betekent dat de boiler dan in onderhoud is bij de Werkendamse Verwarmings Centrale. U kunt hiervoor contact opnemen met ons KlantContactCentrum.

Wat kan ik doen als ik geen warm water meer heb?

Algemeen

Kijkt u eerst of het om één kraan gaat of om meerdere kranen. Gaat het om één kraan dan zit het probleem waarschijnlijk bij de kraan zelf. Bent u lid van het serviceabonnement? Dan kunt u een reparatieverzoek doen via formulier Reparatieverzoek. Gaat het om meerdere kranen? Kijk dan of de waterdruk van uw verwarmingsketel voldoende is. Op de ketel zit een metertje waarop u dit kunt zien. De waterdruk moet hoger zijn dan 1 bar. Is de niet druk hoog genoeg? Bel dan met het onderhoudsbedrijf. U vindt de contactgegevens op uw meterkastkaart.

Waar kan ik een storing aan mijn zonwering melden?

Algemeen

Als de zonwering van Trivire is, kunt een reparatieverzoek indienen via formulier Reparatieverzoek. Het kan ook zijn dat de zonwering van uzelf is. In dat geval moet u de zonwering zelf laten repareren.

Wat moet ik doen bij lekkage (van de bovenburen)?

Algemeen

Vraag bij een lekkage van de bovenburen de buren eerst of er iets aan de hand is. Bel vervolgens met Trivire via 078 633 16 00, zodat de lekkage zo snel mogelijk bekeken kan worden.

Wat kan ik doen aan de muizen in mijn woning?

Algemeen

Veel mensen hebben last van muizen in hun woning. Muizen kunnen schade veroorzaken aan uw woning en voedselvoorraad. Ook kunnen ze ziektes veroorzaken. Reden genoeg om ervoor te zorgen dat uw woning weer muisvrij wordt. Het bestrijden van muizen is uw eigen verantwoordelijkheid. Muizen komen vaak af op etensresten. Let er op dat u uw woning schoonhoudt. Sluit verpakkingen van voedsel goed af of bewaar aangebroken verpakkingen in afsluitbare bussen of voorraadblikken. Om muizen te bestrijden, kunt u muizenvallen of gif aanschaffen. Ook kunt u zelf contact opnemen met een ongediertebestrijder. 

Blijft u last houden van muizen? Of zitten er muizen tussen de spouwmuur of plafond? Neem dan contact op met Trivire.

Als u last heeft van muizen die door gaten uw woning in komen kan Trivire meestal deze gaten dicht maken. U kunt hier via het formulier Reparatieverzoek een reparatieverzoek voor indienen en wij beoordelen wat de mogelijkheden zijn.

Wat kan ik doen als mijn rookmelder piept?

Algemeen

Geeft de rookmelder om de zoveel minuten een korte pieptoon? Dan is de batterij bijna leeg. 

In 2022 worden alle rookmelders vervangen. Deze rookmelders gaan 10 jaar mee. Mocht de rookmelder tot piepen, dan kunt u dit melden bij Trivire. 

Ik heb houtrot aan het kozijn. Wie repareert dit?

Algemeen

Hier kunt u een reparatieverzoek voor indienen via formulier Reparatieverzoek. De aannemer komt langs voor een reparatie.

Ik huur een woning in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

Algemeen

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren. Een reparatieverzoek kunt u indienen via formulier Reparatieverzoek.

Ik wil een nieuw slot op mijn deur hebben. Mag dat?

Algemeen

Wanneer u graag een nieuw slot op uw voordeur wilt plaatsen, dan mag dit. U kunt een nieuw slot kopen bij de bouwmarkt en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude sloten zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen. Als u extra sloten op de deuren wilt plaatsen vraag dan vooraf eerst toestemming bij Trivire. U kunt dit doen via het formulier Zelf klussen.

Mag ik ook rechtstreeks bellen naar een onderhoudsbedrijf voor een reparatie?

Algemeen

Naar enkele onderhoudsbedrijven kunt u zelf direct bellen.

  • Voor glasbreuk kunt u bellen naar Van Leeuwen Glas (078 619 44 99)
  • Voor rioolverstoppingen belt u naar 2B Services (0184 69 32 34)

CV

Heeft uw huurwoning een eigen cv of moederhaard? Bel dan als u geen warmte of warm water heeft direct naar WVC via 0183 502 755. Zie ook de sticker op uw cv-ketel.

Lift

Storingen aan uw lift kunt u melden via de spreek- luisterverbinding in uw lift. De storingsdienst verhelpt het probleem dan zo snel mogelijk. Heeft uw lift geen spreek- luisterverbinding en wilt u een storing melden, bel dan 078 633 16 00.

Mijn woning is aangesloten op het warmtenet van HVC, maar het wordt niet warm in mijn woning. Wie kan ik bellen?

Algemeen

Mocht uw woning niet op temperatuur komen, neem dan contact op met onderhoudsbedrijf de Werkendamse Verwarmings Centrale (WVC) via 0183 50 27 55.

Overigens is het normaal dat de radiatoren niet heel warm, maar lauw aanvoelen. Hierdoor is er ook meer tijd nodig om ruimtes te verwarmen wanneer deze zijn afgekoeld. Wij adviseren dan ook om de verwarming niet volledig uit te zetten tijdens het stookseizoen. In de woonkamer hangt een thermostaat die de warmtebehoefte in de woonkamer regelt. Wanneer de woonkamer op temperatuur is, wordt er ook geen warmte meer geleverd aan de overige kamers in uw woning. Ook niet als u de thermostaatkranen in de overige kamers hoger zet.

Wilt u het toch warmer hebben in de overige kamers? Dan kunt u drie dingen doen:

  1. de deur van de woonkamer en overige kamers openzetten
  2. de thermostaat in de woonkamer hoger zetten
  3. de radiatoren in de woonkamer lager zetten

Een combinatie van bovenstaande is ook mogelijk.

Ook is het normaal dat radiatoren alleen aan de onderkant óf bovenkant warm worden.

Hoe vaak controleren jullie mijn cv-ketel?

Algemeen

Het onderhoud aan verwarmingsketels doen wij niet zelf. Een bedrijf doet dit voor ons. Eén keer per twee jaar wordt er preventief onderhoud uitgevoerd. Sommige ketels één keer per vier jaar. Op uw ketel ziet u wanneer uw ketel voor het laatst is onderhouden.

Ik heb schade aan mijn schutting. Wie repareert dit?

Algemeen

Onderhoud aan het hout van een schutting verzorgt de huurder zelf. In het verleden heeft Trivire bij enkele woningen schuttingen geplaatst, ook voor deze schuttingen geldt dat het onderhoud aan het hout van de schutting door de huurder zelf gedaan moet worden. Is de erfafscheiding van staal of steen, dan is het onderhoud voor Trivire.

Wat is een mechanisch ventilatiesysteem?

Algemeen

Mechanische ventilatie voert vervuilde en vochtige lucht in huis af. Dat gebeurt via de afzuigers in de badkamer, het toilet en de keuken. De frisse lucht van buiten komt binnen via ventilatieroosters in het raam of een open raam.

Komt Trivire mijn lamp vervangen wanneer deze stuk is?

Algemeen

Indien het uw eigen lamp betreft in de woning of berging bent u hier zelf verantwoordelijk voor. Verlichting in de algemene ruimten van uw woongebouw kunt u melden via het formulier Reparatieverzoek. De kapotte lampen worden altijd op vrijdag vervangen.

Hoe lang duurt het voor een reparatie wordt uitgevoerd?

Algemeen

Geeft u uw reparatie door via het formulier Reparatieverzoek? Dan plant u zelf een afspraak in en bepaalt u dit zelf. Als u een reparatie telefonisch doorgeeft, bepaalt de KCC-medewerker van Trivire de urgentie van de technische klacht. Ook kan het voorkomen dat een opzichter naar de situatie komt kijken en dat de opzichter bepaald of de reparatie spoed heeft.

Komen jullie langs voor de bestrijding van ongedierte?

Algemeen

Als u ongedierte in uw woning heeft, is dat erg vervelend. Voor een aantal soorten ongedierte regelt Trivire de bestrijding. Bijvoorbeeld bij faraomieren en boktorren als die schadelijk zijn voor de bouwkundige staat van de woning. Voor andere soorten ongedierte kunt u zelf actie ondernemen. U kunt zelf contact opnemen met een ongedierte bestrijdingsbedrijf. Wij komen hiervoor niet langs. Ongedierte komt vaak af op etensresten, houd daarom uw woning schoon en laat geen eten rondslingeren. Sluit verpakkingen van voedsel goed af of bewaar aangebroken verpakkingen in afsluitbare bussen of voorraadblikken. Bij tuincentrum en bouwmarkt koopt u spullen om ongedierte te bestrijden. Blijft u last houden van ongedierte? Neem dan contact op met een gespecialiseerde ongediertebestrijder. De kosten zijn voor uzelf.

Hoe kan ik mijn cv-ketel bijvullen?

Algemeen

Sluit de slang aan op de waterkraan en laat de slang vol lopen met water zodat er geen lucht meer in zit. Sluit het andere uiteinde aan op het vulpunt bij de verwarmingsketel of radiator. Doe de waterkraan (en het vulpunt van de verwarmingsketel) open. Kijk op de display van de verwarmingsketel. Vul de verwarmingsketel bij tot 2.0 bar. Sluit het vulpunt van de verwamingsketel en doe de waterkraan dicht. U kunt de vulslang nu weer ontkoppelen. Zet de verwamingsketel weer aan. Bekijk ook de instructievideo over het bijvullen van de ketel.

Lukt het u zelf niet om de cv-ketel bij te vullen, dan mag u bellen met de WVC, telefoonnummer 0183-502755

De ramen van mijn woning/gebouw zijn niet goed gewassen. Wat kan ik doen?

Algemeen

U vindt het schoonmaakprogramma in de algemene ruimte van uw woongebouw. Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoon gemaakt? Dan kunt u dit aan ons doorgeven via het online formulier schoonmaak of via 078 633 16 00.

Wat zijn de kosten voor een afgebroken sleutel in het slot?

Algemeen

De kosten voor een afgebroken sleutel zijn niet voor rekening van de huurder. U kunt dit melden bij Trivire. De aannemer zal contact met u opnemen om het slot te herstellen.

Mijn afzuigkap is aan vervanging toe, kan ik een nieuwe krijgen van Trivire?

Algemeen

We maken onderscheid tussen afzuigkappen (met motor) en wasemkappen (zonder motor). In principe heeft Trivire geen afzuigkappen. Als er een afzuigkap in uw keuken hangt, is die waarschijnlijk van u zelf. Deze moet u dan ook zelf vervangen als dit nodig is.

Wel heeft Trivire enkele woongebouwen waar een wasemkap bij de woning hoort. Als deze niet meer goed werkt, kunt u een reparatieverzoek indienen.

Ik ben mijn sleutel van de algemeen toegangsdeur verloren. Hoe bestel ik een nieuwe?

Algemeen

U kunt een nieuwe portiekdeur sleutel afhalen op ons kantoor.


Als u geen woning van een zorginstelling huurt, kunt u bij ons aan de balie een formulier invullen en ondertekenen. U moet hiervoor eerst telefonisch een afspraak maken.

Als u extra sleutel bestelt, betaalt u bij het afhalen van de sleutel een borg van € 25,- per sleutel. U kunt op ons kantoor alleen pinnen. Bij het verlaten van de woning krijgt u de borg weer terug na het inleveren van de sleutel.

Als u de sleutel niet zelf op kunt halen, maar dit door iemand anders laat doen, neemt die persoon een door u getekende machtiging en uw legitimatiebewijs mee. Verblijft de huurder in het buitenland, dan moet de huurder een mail sturen naar reparatielijn@trivire.nl. Hierin vermeldt u wie er gemachtigd wordt om een extra sleutel te komen halen en stuurt u een kopie van het legitimatiebewijs mee.

Mijn kraan lekt. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als u lid bent van het Serviceabonnement kunt u een reparatieverzoek indienen. U kunt een reparatieverzoek indienen via formulier Reparatieverzoek. Bent u niet lid van het Serviceabonnement dan repareert u zelf de lekkende kraan. Vaak verhelpt u het lekken door het vervangen van het kraanleertje.

Mijn waterleiding lekt. Wie repareert dit?

Algemeen

Onderhoud, reparatie en vervanging van waterleidingen is voor rekening van Trivire. Mits de lekkage niet komt door bevriezing of doe-het-zelfwerk. U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen via het formulier Reparatieverzoek.

De algemene toegangsdeur van onze flat is kapot. Wanneer komen jullie dit repareren?

Algemeen

Als een algemene toegangsdeur niet meer open gaat, wordt deze met spoed gerepareerd. Dat gebeurt dezelfde dag nog. Als een algemene toegangsdeur niet meer goed sluit, laten wij de deur binnen twee dagen repareren.

Mijn regenpijp zit verstopt. Wat moet ik doen?

Algemeen

Stroomt de dakgoot alleen over bij een hevige bui? Dan kan de regenpijp de hoeveelheid water niet verwerken. Hier is niets aan te doen. Stromen de dakgoten vaak over bij regen? Dan zit er waarschijnlijk een verstopping. Ziet u een duidelijke lekkage? Doe dan een reparatieverzoek via formulier Reparatieverzoek.

Zit er asbest in mijn woning?

Algemeen

Als u een woning heeft die is gebouwd na 1993, is er geen asbest gebruikt bij de bouw, omdat in dat jaar asbest als bouwmateriaal verboden werd. Is uw woning van voor 1993? Dan is er mogelijk asbest aanwezig. In 2016 is een inventarisatie uitgevoerd van onze woningen van voor 1993 op de aanwezigheid van asbest. Als er asbest is geconstateerd, heeft u hierover inmiddels bericht gekregen. Meer informatie over asbest vindt u in de folder Veilig omgaan me asbest.

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Algemeen

Ja, dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude thermostaat, zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Wat kan ik doen aan ratten in mijn woning?

Algemeen

Ratten brengen ziektes over en veroorzaken veel schade. Het is dus van belang om ze direct te bestrijden, dit moet u zelf regelen. Ze komen vaak af op voedingsmiddelen, sluit die goed af en houdt uw keuken schoon. Ratten planten zich snel voort en kunnen een plaag vormen. We adviseren u contact op te nemen met een gespecialiseerde ongediertebestrijder of uw gemeente. Zitten de ratten tussen de spouwmuur of tussen het plafond, dan kunt u een reparatieverzoek indienen bij Trivire.

Welke reparaties zijn voor rekening van de huurder?

Algemeen

In de folder Onderhoud, wie betaalt wat? vindt u welke reparaties voor rekening van Trivire zijn, welke binnen het Serviceabonnement vallen en welke u zelf moet betalen.

Hoe ontlucht ik mijn radiatoren?

Algemeen

Om te ontluchten moet u het volgende doen:

  • Zet de thermostaat op de gewenste temperatuur.
  • Draai alle radiatoren open.
  • Doe dit minimaal 10 minuten door de knop linksom te draaien.
  • Sluit daarna alle radiatoren door de knop rechtsom te draaien.
  • Begin nu met ontluchten. Start met de radiatoren beneden, ga daarna boven ontluchten. Draai met het ontluchtingssleuteltje het ontluchtingsventiel op de radiator open (linksom). Er komt nu lucht uit. Komt er alleen nog water uit? Draai nu het ontluchtingsventiel weer dicht en draai de radiatorkraan weer open (linksom).
  • Herhaal dit bij alle radiatoren.

Lukt het niet? Dan mag u bellen met de Werkendamse verwarmings centrale, telefoon 0183-502755.

Hoe lang blijft een lift buiten werking door een liftkeuring/liftonderhoud?

Algemeen

Dit hangt sterk af van de werkzaamheden. Liftonderhoud duurt vaak een paar dagen. Bij een liftkeuring duren de werkzaamheden meestal minder dan een dag. Bij de werkzaamheden aan de lift laat Trivire altijd een flyer ophangen in de hal met de omschrijving en duur van de werkzaamheden.

Mijn bel/intercom installatie is kapot. Wat kan ik doen en bij wie moet ik zijn?

Algemeen

U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen via formulier Reparatieverzoek.

Als we een cv-ketel krijgen, mag ik dan mijn boiler houden?

Algemeen

Boilers zijn niet van Trivire. U kunt contact opnemen met Tempus Eneco-lease via telefoonnummer 088 895 50 00.

In mijn woning is de waterdruk laag. Wat kan ik doen?

Algemeen

Is dit in uw hele woning het geval? En hebben de buren dit probleem ook? Woont u in een flatgebouw van 4 etages of hoger? Bel dan Trivire.

Woont u niet in een gebouw van 4 etages of hoger, neem dan als u in Dordrecht woont contact op met Evides via telefoonnummer 0900 0787. Woont u in Zwijndrecht of Hendrik Ido Ambacht, dan neemt u contact op met Oasen via telefoonnummer 0182 59 35 30.

Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje op de kraan verkalkt zijn. Deze kunt u eraf draaien en reinigen met azijn.

Er zit schimmel in mijn woning. Wie gaat hier iets aan doen?

Algemeen

Als u schimmel in de woning heeft, kunt u een reparatieverzoek bij ons indienen via formulier Reparatieverzoek. Wij beoordelen wat het probleem is en lossen het waar mogelijk voor u op.

Mijn toiletpot lekt aan de achterzijde of zit los. Wie komt dit repareren?

Algemeen

Als u een serviceabonnement heeft, repareert Trivire de toiletpot. U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen via formulier Reparatieverzoek. Heeft u geen serviceabonnement? Dan kunt u zelf de toiletpot repareren of een loodgieter hiervoor inschakelen.

Mijn raam sluit niet goed. Komen jullie dit repareren?

Algemeen

Als u een Serviceabonnement heeft en het om een houten of aluminium kozijn gaat, komt een aannemer bij u langs voor de reparatie. U kunt dit doorgeven via het formulier Reparatieverzoek.

Heeft u geen serviceabonnement? Dan is het repareren van het raam voor uzelf.

Mijn deurbel/intercom is kapot. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen via formulier Reparatieverzoek.

De automatische deuren (drukschakelaar) gaan niet meer open. Wie komt dit repareren?

Algemeen

Als de deuren in uw woongebouw niet meer automatisch open gaan na het drukken op de schakelaar, kunt u hier een reparatieverzoek voor indienen. U kunt een reparatieverzoeken indienen via formulier Reparatieverzoek.

Wat kan ik doen aan het wespennest in of aan mijn woning?

Algemeen

Het verwijderen van het wespennest in of aan uw woning moet u zelf regelen. Zit het wespennest in de spouw of onder de dakpannen waar u er zelf niet bij kunt? Geef dit dan door via het formulier Reparatieverzoek.

Wat kan ik doen aan zilvervisjes in mijn woning?

Algemeen

Een zilvervisje is een kruipend, zilverachtig glanzend insect. Zilvervisjes komen vaak voor in vochtige en goed geisoleerde woningen. Ook komen zilvervisjes af op stapels kranten en tijdschriften. De bestrijding van zilvervisjes moet u zelf regelen. Er zijn verschillende middelen bij tuincentrum en bouwmarkt te koop. Goed ventileren helpt ook in het voorkomen van zilvervisjes.
Zilvervisjes houden van een warm en vochtige ruimte en komen daarom vaak voor in de wc, badkamer of keuken. Ze komen regelmatig voor in nieuwbouwwoningen, omdat deze meestal erg goed geïsoleerd zijn waardoor er minder ventilatie is.

Hoe test ik of mijn rookmelder het nog goed doet?

Algemeen

Het is verstandig om maandelijks uw rookmelder te testen. Een ezelsbruggetje hierbij is dit te doen tijdens de maandelijkse test van het landelijk luchtalarm.U kunt op de testknop drukken van de rookmelder. De testknop is een klein rond knopje op de zijkant of het deksel van de rookmelder. Gaat het alarm af? Dan doet uw rookmelder het goed.

Ik heb een nieuwe wasmachine. Kan Trivire deze aansluiten op de wasmachineschakelaar?

Algemeen

Nee, dit hoort een huurder zelf te doen.

De voordeur van mijn woning sluit niet goed, komen jullie dit repareren?

Algemeen

Ja, u kunt hier een reparatieverzoek voor indienen via formulier Reparatieverzoek.

Hoe vaak maken jullie de kanalen van het mechanisch ventilatiesysteem schoon?

Algemeen

Eén keer in de vier jaar komt Bevico bij u langs om de installatie te onderhouden. Trivire zorgt dat u hiervan tijdig op de hoogte wordt gebracht.

Er is geplast in de lift, mag ik het schoonmaakbedrijf bellen?

Algemeen

Nee, u kunt dit melden bij de wijkregisseur of het Klant Contact Centrum via 078 633 16 00. De wijkregisseur of de collega van het KCC geeft de opdracht aan het schoonmaakbedrijf.

Komen jullie langs voor een muizenplaag in mijn woongebouw?

Algemeen

Als er meerder muizen in de algemene ruimtes van uw woongebouw zitten, kunt u dit aan ons doorgeven. Wij vragen een ongediertebestrijder de muizen te verwijderen.

Hoe voorkom ik mieren?

Algemeen

Mieren komen vaak af op voedingsmiddelen. Let er daarom op dat u uw voedingsmiddelen goed afsluit en uw keuken schoonhoudt. U kunt mieren bestrijden met middelen die te koop zijn bij de drogist, tuincentrum of bouwmarkt.

Voor welk ongedierte mag ik jullie bellen?

Algemeen

Als u last heeft van kakkerlakken of veel naaktslakken in de woning, kunt u dit doorgeven via het formulier Reparatieverzoek. Trivire neemt dan contact op met een gespecialiseerd bedrijf. Bij ander ongedierte is de bestrijding uw eigen verantwoordelijkheid.

Hoe maak ik mijn rookmelder schoon?

Algemeen

Rookmelders zijn gevoelig voor stof. Hierdoor kan een rookmelder een ongewenst alarm geven, maak daarom uw rookmelder(s) minstens twee keer per jaar goed schoon. Dit doet u door de rookmelder af te stoffen of het stof met een stofzuiger weg te zuigen.

Ik ruik in mijn woning een kooklucht van de buren. Werkt de mechanische ventilatie wel goed?

Algemeen

Als u een kooklucht van uw buren ruikt, kan het inderdaad zijn dat de mechanische ventilatie niet goed werkt. U kunt hiervoor direct contact opnemen met Bevico via telefoonnummer 088 - 400 95 60.

Wat moet ik doen bij een scheur in wastafel?

Algemeen

Heeft u de scheur zelf veroorzaakt? Dan betaalt u de kosten voor het vervangen van de wastafel zelf. Is de scheur ontstaan door slijtage of omdat de wastafel al oud is, dan beoordeelt een vakman tijdens een inspectie of de wastafel vervangen wordt. In dit geval kunt u een reparatieverzoek indienen via formulier Reparatieverzoek.

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Algemeen

Trivire onderhoudt de liften niet zelf. Wij hebben onderhoudscontracten met verschillende bedrijven. Er hangt op de omlijsting op de deur van de lift een sticker van het bedrijf die uw lift voor ons onderhoudt.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Algemeen

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met water met chloor. Ook kunt u de schimmel bestrijden met azijn of sodawater.

Schilder niet met latex over de schimmel heen. De latex doodt de schimmel niet en de schimmel zal groter terugkomen. Wel kunt u eventueel een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u in de bouwmarkt.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Algemeen

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerst volgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Wat kan ik doen aan het ongedierte in de algemene ruimte van mijn woongebouw?

Algemeen

U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen via het formulier Reparatieverzoek. Wij sturen een collega die de situatie bekijkt. Als het mogelijk is bestrijden wij het ongedierte.

Mijn druppelsleutel is kapot. Kan ik een nieuwe krijgen?

Algemeen

Het gaat hier om een sleutel met een certificaat. Deze kunt u niet zelf bij laten maken. Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00. ​Er kunnen kosten voor in rekening worden gebracht.

Wat kan ik zelf doen om mijn mechanisch ventilatiesysteem schoon te maken?

Algemeen

De ventielen kunt u zelf met een vochtig doekje schoonmaken, eventueel kunt u een beetje afwasmiddel gebruiken. Zijn de ventielen erg vies? Haal ze dan voorzichtig uit de wand of het plafond en leg ze in een sopje. Als u de ventielen eruit haalt, let er dan op dat ze op de juiste stand worden teruggeplaatst. Verwissel ze niet! Merk of nummer ze bijvoorbeeld met plakkertjes. Zijn de ventielen voorzien van filters? Vergeet dan niet de filters af en toe uit te wassen in een sopje met afwasmiddel. Bij een mechanisch ventilatiesysteem met warmte-terugwin is het goed om eenmaal per maand de filters schoon te maken met een stofzuiger.

Wanneer verwijderen jullie asbest in een woning?

Algemeen

Of we asbest verwijderen, hangt af van het soort asbest. Hechtgebonden asbest kan meestal blijven zitten. Dit materiaal is niet gevaarlijk als het onbeschadigd is en het niet wordt bewerkt. Niet-hechtgebonden asbest vraagt mogelijk wel om maatregelen. Dit hangt ervan af of het materiaal al dan niet is afgeschermd. Verder speelt het een rol of het asbest op een plek zit waar mensen regelmatig komen. Meer informatie over asbest vindt u in de folder Veilig omgaan me asbest.

Wat moet ik doen als ik gaslucht ruik?

Algemeen

Als u een gaskraan heeft, draait u deze dicht. Daarna belt u ons via 078 633 16 00.

De monteur is geweest voor een reparatie en ik was niet thuis, wat nu?

Algemeen

De monteur heeft in dat geval een kaartje met contactgegevens bij u achter gelaten. U kunt binnen 5 (werk)dagen contact opnemen om een nieuwe afspraak te maken.

Ik heb telkens kortsluiting in mijn woning, maar er zijn geen kapotte apparaten aanwezig. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als er geen kapotte apparaten zijn, maar er wel telkens kortsluiting ontstaat, moet de bedrading in uw woning nagekeken worden. U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen. Als achteraf blijkt dat de storing toch in een van uw apparaten zit, belasten wij de kosten van het sturen van een monteur aan u door. U kunt een reparatieverzoek indienen via formulier Reparatieverzoek.

Mijn dakgoten lekken. Wat moet ik doen?

Algemeen

Stroomt de dakgoot alleen over bij een hevige bui? Dan kan de regenpijp de hoeveelheid water niet verwerken. Hier is niets aan te doen. Stromen de dakgoten vaak over bij regen? Dan zit er waarschijnlijk een verstopping. Of ziet u een duidelijke lekkage? Doe dan een reparatieverzoek via formulier Reparatieverzoek.

Hoe vaak maken jullie mijn dakgoten schoon?

Algemeen

Wij onderhouden de dakgoten niet zelf, maar laten de dakgoten schoonmaken door een bedrijf. Dit geldt alleen voor de dakgoten die niet bereikbaar zijn per keukentrap. U kunt hiervoor een een reparatieverzoek indienen via formulier Reparatieverzoek.

Ik vind dat de aannemer niet goed zijn werk heeft uitgevoerd. Bij wie kan ik dit melden?

Algemeen

Als u vindt dat de werkzaamheden niet goed zijn afgerond, kunt u dit melden bij ons via telefoonnummer 078 633 16 00.

Er ontbreken sleutels van de raamboompjes. Wat kan ik doen?

Algemeen

Alle sleutels op raamboompjes zijn hetzelfde. U heeft aan 1 sleutel dus genoeg. Is er geen enkele sleutel? Dan kunt u deze bij ons bestellen via een reparatieverzoek. U kunt een reparatieverzoek indienen via formulier Reparatieverzoek.

Wat doen jullie als er in mijn woning een risico voor asbest bestaat?

Algemeen

Als asbest een gevaarlijke situatie oplevert, dan laten we het altijd verwijderen en afvoeren. Meer informatie over asbest vindt u in de folder Veilig omgaan me asbest. Is uw woning na 1994 gebouwd? Dan is er tijdens de bouw geen asbest gebruikt.

Wat kan ik doen aan het wespennest in mijn tuin?

Algemeen

Het verwijderen van het wespennest moet u zelf regelen. U kunt daarvoor middelen kopen bij een tuincentrum of bouwmarkt. Zit het wespennest tussen de muren, ook wel spouwmuur genoemd, of onder de dakpannen waar u er zelf niet bij kunt? Geef dit dan door via het formulier Reparatieverzoek.

Mijn vensterbank zit los. Kan deze vastgezet worden?

Algemeen

Als u lid bent van het Serviceabonnement, kunt u een reparatieverzoek indienen bij Trivire om de vensterbank vast te laten zetten. Een reparatieverzoek kunt u indienen via formulier Reparatieverzoek. Als u geen serviceabonnement heeft, kunt u de vensterbank zelf vastzetten.

Wat moet ik doen bij een bijennest of hommels?

Algemeen

Bijen en hommels behoren tot de beschermde diersoorten. Een zwerm bijen of hommels of bijen/hommelnest is niet gevaarlijk. Blijf rustig en houd afstand. Bel een imker. Deze komt graag langs om de zwerm op te halen. Imkers in de buurt vindt u op de website Dordrecht – Nederlandse Bijenhouders Vereniging.

Wanneer de bijen of de hommels in de spouwmuur zitten of op een hinderlijke plek zitten, zoals bijvoorbeeld bij een raam, kan door De-M bijenbekjes geplaatst worden of het nest verwijderd worden. Hiervoor kunt u contact opnemen met Trivire.

Ik wil mijn afspraak voor een inspectie verzetten. Met wie kan ik contact opnemen?

Algemeen

U kunt van 8.30 tot 16.30 uur contact met ons opnemen via telefoonnummer 078 633 16 00 om uw inspectie te verzetten.

De sloten van het hek bij mijn woongebouw (tuin) zijn kapot. Het hek sluit niet goed meer. Wie komt dit repareren?

Algemeen

U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen via het formulier Reparatieverzoek en een allround vakman van Trivire komt het slot repareren.

Hoe ga ik veilig om met asbest?

Algemeen

Gaat u klussen op een plek waar asbest zit? Vraag ons dan altijd eerst om advies. Bewerk asbest nooit zelf. Dus niet hakken, breken, zagen, boren of een andere (mechanische) bewerking doen. Verwijder het asbest ook niet zelf. Dat geldt ook voor asbesthoudend vloerzeil en golfplaten. Neem in geval van asbest altijd contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00. Lees meer in de folder Veilig omgaan me asbest.

Hoe gebruik ik de standen van mijn mechanisch ventilatiesysteem?

Algemeen

Er zijn mechanische ventilatiesystemen met 2 standen en met 3 standen. Bij een systeem met 2 standen gebruikt u:

  • Stand 1: als u niet thuis bent, als u overdag thuis bent, 's nachts en als u op vakantie bent.
  • Stand 2: als u gaat koken, douchen, verven, er was te drogen hangt of als er veel visite is.

Bij een systeem met 3 standen gebruikt u:

  • Stand 1: als er overdag niemand thuis is, 's nachts of als u op vakantie gaat.
  • Stand 2: als u overdag thuis bent.
  • Stand 3: als u gaat koken, douchen, verven, er was te drogen hangt of als er veel visite is. Laat na het douchen of koken de ventilatie nog ongeveer 20 minuten op de hoogste stand staan. Zo zorgt u ervoor dat bijna alle vocht en kookdampen verdwijnen.

Moet ik het bij jullie melden als ik asbest in mijn woning zie?

Algemeen

Ja, wij stellen het op prijs als u het ons laat weten. Bewerk asbest nooit zelf. Dus niet hakken, breken, zagen, boren of een andere (mechanische) bewerking doen. Verwijder het asbest ook niet zelf. Dat geldt ook voor asbesthoudend vloerzeil en golfplaten. Neem in geval van asbest altijd contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00.

Wat is niet-hechtgebonden asbest?

Algemeen

Niet-hechtgebonden asbest is asbest dat gemakkelijk afbrokkelt. Hierdoor kunnen na verloop van tijd spontaan asbestvezels vrijkomen door bijvoorbeeld aanraking, trillingen en andere niet mechanische bewerkingen. Voorbeelden van niet-hechtgebonden asbest: spuitasbest, gespoten op leidingen, plafonds, staalconstructies en dergelijke, brandwerende plaat, vinylvloerbedekking met asbesthoudende onderlaag, zoals Novilon van voor 1980. Meer informatie over asbest vindt u in de folder Veilig omgaan me asbest.

Waar houden jullie rekening mee bij verwijdering van asbest?

Algemeen

Veiligheid staat voorop voor u, uw buren, onze werknemers en de aannemer. Daarom laten wij asbest altijd verwijderen door een bedrijf dat hierin gespecialiseerd is. Daarbij proberen we de overlast zoveel mogelijk te beperken.

Wat is hechtgebonden asbest?

Algemeen

In hechtgebonden asbest zit veel cement, lijm of kunststof. De asbestvezels zitten goed verankerd in het materiaal. De kans op het vrijkomen van asbestvezels in de lucht is hierdoor heel erg klein. Voorbeelden van hechtgebonden asbest: asbestcement vlakke platen, kruipluiken, vensterbanken, balkonschermen, golfplaten dak bergingen of aanbouwen, asbestcement leidingen, mantelbuizen, rioleringen, ventilatiekanalen, vinyltegels in hallen van woningen. Hechtgebonden asbest kan voorkomen in woningen die gebouwd zijn voor 1994. Meer informatie over asbest vindt u in de folder Veilig omgaan me asbest.

Mijn ramen sluiten niet goed omdat zij klemmen. Komt Trivire dit repareren?

Algemeen

Ja, u kunt hier een reparatieverzoek voor indienen via het formulier Reparatieverzoek.

Wat staat er in jullie asbestbeleid?

Algemeen

Wij doen er alles aan om verspreiding van asbestvezels te voorkomen. Wij nemen hierin onze verantwoordelijkheid als verhuurder. Onze doelstelling is het realiseren van asbestveilig bezit. Onze aanpak: grondige inventarisatie, risico's afwegen, verwijderen van asbest waar nodig en informatie verstrekken richting de huurders.

Het klepje van de brievenbus gaat niet meer open. Wie komt dit repareren?

Algemeen

Het repareren van een klepje van de brievenbus in uw eigen voordeur is de verantwoordelijkheid van u zelf. Tenzij u een serviceabonnement heeft, dan repareert Trivire het klepje in uw eigen voordeur wel.

Is het klepje van een brievenbus in een portiek of andere gemeenschappelijke ruimte kapot? Dan kunt u een reparatieverzoek doen bij Trivire via formulier Reparatieverzoek.

Hoe maak ik mijn ventilatieroosters in mijn ramen schoon?

Algemeen

Als de bediening stroef gaat, kan het zijn dat het rooster vervuild is. U kunt het rooster schoonmaken met een borstel of stofzuiger. Bij sommige roosters kunt u aan de binnenkant de kap eraf halen. De kap kunt u in een sopje met afwasmiddel schoonmaken.

Voeren jullie tegen betaling ook klussen uit?

Algemeen

Nee, dit doen wij niet. U kunt zelf een aannemer of klusjesman benaderen om dit voor u uit te voeren.

Wat kan ik doen aan de grasvliegjes in mijn woning?

Algemeen

In het najaar zijn grasvliegjes een bekend verschijnsel, met name bij flats. De enige oplossing is opzuigen met een stofzuiger. De vliegjes leven niet langer dan een week en gaan daarna dood.

Mijn speciale legionella douchekop werkt niet goed. Wat moet ik doen?

Algemeen

Als uw legionella douchekop niet goed werkt, kunt u dit doorgeven aan ons. Vermeld hier duidelijk bij dat het om een legionella douchekop gaat.

Er zit een scheur in mijn muur. Komen jullie dit repareren?

Algemeen

Als u een grote scheur heeft in uw muur, kunt u hiervoor een reparatieverzoek indienen via formulier Reparatieverzoek.

Wat kan ik doen aan de kakkerlakken in mijn woning?

Algemeen

Kakkerlakken planten zich snel voort, hierdoor kan er een plaag ontstaan die mogelijk gevolgen heeft voor de volksgezondheid. Om die reden bent u verplicht contact met ons op te nemen wanneer u een kakkerlak ziet. Wij zetten dan de bestrijding in gang. U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Wat kan ik doen aan de motmuggen in mijn woning?

Algemeen

Motmuggen kunnen een signaal zijn voor een rioolprobleem. U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen via formulier Reparatieverzoek.

Ik heb last van broedende vogels. Wat kan ik doen?

Algemeen

Het broedseizoen verschilt per vogelsoort. Als vogels bezig zijn met broeden, mogen wij geen verstorende werkzaamheden aan de woning doen. Uitzondering is als de volksgezondheid in gevaar komt, bijvoorbeeld bij een nest in een rookgasafvoer. Dan kunt u ons bellen. Heeft u last van een nest buiten het broedseizoen? Neem dan contact met ons op via tefoonnummer 078 633 16 00.

Kunnen we tijdens liftonderhoud een andere lift gebruiken?

Algemeen

Soms is in het woongebouw een tweede lift aanwezig die u kunt gebruiken. Als de werkzaamheden lang gaan duren, zoekt Trivire naar mogelijkheden om de overlast voor u te beperken. Zo kunnen we er soms voor zorgen dat de lift tijdens de avonduren wel gewoon gebruikt kan worden. En in het uiterste geval wordt er een tijdelijke lift geplaatst.

Wat is een mechanisch ventilatiesysteem met warmte-terugwin (WTW)?

Algemeen

Een mechanisch ventilatiesystemen met warmte-terugwin (WTW) is een systeem dat warmte uit de lucht die de woning uitgaat gebruikt om de lucht die de woning binnenkomt te verwarmen voordat deze de woning ingeblazen wordt. Dit zorgt voor een gezonde binnenomgeving en scheelt energiekosten.

Er zit graffiti op mijn huis of in de buurt van mijn huis. Wat nu?

Algemeen

Neem hiervoor contact op met uw wijkregisseur. Op onze website wijkenpagina ziet u wie uw wijkregisseur is en hoe u contact op kunt nemen.

Hoe voorkom ik slakken in mijn woning?

Algemeen

Probeer te bedenken waar de slakken vandaan komen. Dicht alle gaten en kieren in de woning. Slakken komen op vocht af. Ventileer ruimtes om ze minder vochtig te maken. Tuincentra en bouwmarkten verkopen bestrijdingsmiddelen voor slakken.

Wanneer vervangt Trivire de filters van mijn mechanisch ventilatiesysteem met warmte terugwin (WTW)?

Algemeen

Eens in de zoveel tijd komt er een onderhoudsbedrijf bij u langs om de installatie te onderhouden. Hoe vaak het onderhoudsbedrijf komt verschilt per woning. U krijgt van tevoren bericht. De monteur laat een nieuw filter achter. U kunt het filter zelf vervangen als dit nodig is. De monteur legt uit hoe en wanneer u dit moet doen.

De klink van de voordeur zit los, kan Trivire dit komen maken?

Algemeen

Als u lid bent van het Serviceabonnement, kunt u een reparatieverzoek indienen bij Trivire. Een reparatieverzoek kunt u indienen via formulier Reparatieverzoek.

Voert Trivire het Politiekeurmerk Veilig Wonen?

Algemeen

Nee. Trivire is in 2013 uit kostenoverwegingen gestopt met het Politiekeurmerk Veilig Wonen.

Het licht op de zolder knippert, komen jullie dit repareren?

Algemeen

Ja, wij komen dit repareren. Blijkt de oorzaak te liggen in de lamp of door het klussen, dan krijgt u wel de rekening. U kunt een reparatieverzoek indienen via formulier Reparatieverzoek.

Het Certificaat Beveiligde Woning is verlopen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Ontving u in het verleden het Certificaat beveiligde woning en wilt u deze verlengen? Dan kunt u dit zelf regelen. Zowel de kosten van het certificaat als de aanpassingen die nodig zijn, betaalt u zelf. Kijk voor meer informatie op de website www.politiekeurmerk.nl.

Voert Trivire werkzaamheden uit aan Politiekeurmerk beveiligde onderdelen in de woning?

Algemeen

Trivire levert geen certificaten meer af aan voorzieningen die onder Politiekeurmerk (PKM) vallen. Is er een defect aan een PKM-onderdeel, dan komt Trivire dit wel repareren. Wanneer een onderdeel vervangen moet worden, dan plaatst Trivire een soortgelijk onderdeel, maar geeft daar geen certificaat meer voor af.

Een uitzondering is de lamp (verlichtingsbron) in een PKM-armatuur. Als de lamp kapot is, moet u deze zelf vervangen. Heeft u de lamp vervangen en werkt de armatuur nog steeds niet? Dan kunt u contact opnemen met Trivire om een reparatieverzoek in te dienen. Ook kunt u het reparatieverzoek indienen via Mijn Trivire.

Vervangt Trivire lampen met bajonet fitting?

Algemeen

Een aantal oude bergingen worden nog verlicht met lampjes met een bajonet fitting. Voor het vervangen van een lamp kunt u een reparatieverzoek indienen bij Trivire via formulier Reparatieverzoek. Vermeld wel in de opdracht dat het gaat om een lamp met bajonet fitting.

Hoe voorkom ik Legionella?

Algemeen

Door regelmatig alle kranen te gebruiken. Bent u meer dan een week niet thuis geweest? Zet dan de kranen op de warmste stand en laat deze minimaal 6 minuten lopen. Zo spoelt u de leidingen goed door en voorkomt u legionella.

Wat is het Politiekeurmerk Veilig Wonen?

Algemeen

De certificeringsregeling Politiekeurmerk Veilig Wonen is een veiligheidsinstrument dat bijdraagt aan de sociale veiligheid in en rond woningen, woongebouwen en buurten en wijken. De kans dat een gelegenheidsinbreker uw woning links laat liggen, is twee keer zo groot als deze voldoet aan de eisen van het keurmerk.
Het Politiekeurmerk Veilig Wonen kent drie certificatieniveaus:
Certificaat Beveiligde Woning, certificaat veilig wooncomplex en certificaat Veilige Omgeving Bestaande Bouw.

Voor meer informatie over het Politiekeurmerk Veilig wonen of één van de certificaten kunt u kijken op www.politiekeurmerk.nl.

Moet ik mijn schoorsteen vegen?

Algemeen

Ja, het vegen van uw schoorsteen is uw eigen verantwoordelijkheid. U bent verplicht ieder jaar uw schoorsteen te vegen.

Wat is legionella?

Algemeen

Legionella wordt veroorzaakt door een bacterie in het leidingwater. De bacterie kan ontstaan als het water langere tijd stilstaat en het water tussen de 25 en 55 graden Celsius is. Besmetting is mogelijk via de longen door het inademen van nevel. Dit zijn zeer kleine druppeltjes water in de lucht.

Ik huur een tijdelijke woning. Bij wie kan ik terecht met een vraag of reparatieverzoek?

Algemeen

Hiervoor kunt u contact opnemen met Trivire via telefoonnummer 078 633 16 00.

Is mijn woning geschikt voor het Certificaat Beveiligde Woning?

Algemeen

Niet iedere woning kan voldoen aan de voorwaarden die het Certificaat Beveiligde Woning stelt. Dit kan te maken hebben met kunststof of aluminium kozijnen. Voor meer informatie: www.politiekeurmerk.nl.

Waarom beslaat dubbel glas, zowel aan de binnenzijde als aan de buitenzijde?

Algemeen

Vocht, ook wel condensvorming genoemd, kan zowel aan de buitenzijde als binnenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Wat kan ik doen aan vlooien in mijn woning?

Algemeen

U kunt de vlooien bestrijden met middelen die u koopt bij een tuincentrum of bouwmarkt. De bestrijding moet u zelf regelen. Woont u korter dan 6 weken in uw woning? Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 078 633 16 00 of via ons contactformulier. Wij zorgen in dat geval voor de bestrijding.

Er zit schimmel op zolder. Wanneer gaat de aannemer daar iets aan doen?

Algemeen

Meld dit via het formulier Reparatieverzoek. Dan kunnen wij dit beoordelen en eventueel oplossen

Kan ik een deurtje krijgen voor een inbouwvaatwasser?

Algemeen

Dit kan niet via Trivire. U kunt dit wel zelf regelen met Bruynzeel op de Mijlweg 51D in Dordrecht. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 078 750 11 80.

Tip: aan de binnenkant van het keukenkastje onder de gootsteen zit vaak een sticker met een typenummer. Deze kunt u aan Bruynzeel doorgeven.

Mijn boiler warmt 's nachts niet meer op. Hoe komt dat? En wat kan ik eraan doen?

Algemeen

Wanneer uw boiler alleen 's nachts opwarmt, dan maakt uw boiler gebruik van een Toonfrequent signaal (TF-signaal). Het TF-signaal geeft de boiler een seintje wanneer het water opgewarmd mag worden. Dit TF-signaal wordt tussen 1 juli 2021 en 31 december 2022 door de netbeheerders gefaseerd uitgezet.

Over het algemeen zijn er 3 opties van kastjes in de meterkast voor de aansturing van een boiler. 
Bij de standaard aansluiting is het omzetten van de schakeling om constant aanlevering van warmwater te krijgen al voldoende. Dit kunt u als huurder zelf doen.

Als u gebruik maakt van piek- en daltarief, ook wel hoog- en laagtarief of dubbeltarief genoemd, dan rekent uw energieleverancier uw verbruik van overdag en ‘s nachts apart met u af. Een Toonfrequent (TF) signaal zorgt ervoor dat uw meter dit verbruik apart bijhoudt. Per 1 juli 2021 verdwijnt ook hierbij dit TF-signaal. U kunt dan alleen van het piek- en daltarief gebruikmaken wanneer u een slimme meter heeft.

Als u al een slimme meter heeft, hoeft u niks te doen. Voor u verandert er niets. In uw slimme meter zit een ingebouwde klok en kalender die zorgt voor de schakeling tussen piek- en daltarief. Let wel: om gebruik te maken van dubbeltarief moet u dit wel in een contract met uw energieleverancier hebben afgesproken.

Trivire kan het probleem door het uitschakelen van het TF-signaal helaas niet voor u oplossen, aangezien het een voorziening is die vanuit Stedin ingebouwd is en ook door Stedin verwijderd is.

Oplossingen om koud water te voorkomen als de boiler niet meer schakelt op het TF-signaal
Lees hier meer over de verschillende oplossingen die Eneco biedt om koud water door stopzetten TF-signaal te voorkomen of neem telefonisch contact op met Eneco via het volgende nummer: 010-8906936.

Ik heb geen koolmonoxidemelder in mijn woning. Krijg ik een koolmonoxidemelder van Trivire?

Algemeen

Alleen als u in uw woning een open verbrandingstoestel (geiser, gaskachel, gasboiler of oude CV-ketel) heeft, plaatst Trivire een koolmonoxidemelder. Mocht dit het geval zijn en er is bij u nog geen koolmonoxidemelder geplaatst, neem dan contact met ons op via tel.: 078 633 16 00 of via ons contactformulier.

Ik ben het pasje kwijt van de ondergrondse container. Waar kan ik een nieuw pasje aanvragen?

Algemeen

U kunt een nieuw pasje aanvragen bij de gemeente waar u woont.