Reparatieverzoek

In iedere woning gaat weleens iets kapot. U kunt hiervoor een reparatie indienen. Soms is het nodig dat een van onze medewerkers bij u komt kijken wat er aan de hand is. We maken daarvoor met u een afspraak. Soms schakelen wij een gespecialiseerd bedrijf in. Naar enkele onderhoudsbedrijven kunt u zelf direct bellen.

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Welke reparaties zijn voor rekening van de huurder?

In de folder Onderhoud, wie betaalt wat? vindt u welke reparaties voor rekening van Trivire zijn, welke binnen het Serviceabonnement vallen en welke u zelf moet betalen.

Ik wil een reparatie/storing/technisch gebrek aan mijn woning doorgeven. Bij wie kan ik dit melden?

U kunt uw reparatieverzoek op meerdere manieren bij ons melden:

  • Via onze website. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week;
  • Bellen tussen 8.30 en 16.30 uur op 078 633 16 00;
  • Mailen via wonen@trivire.nl. Heeft u een technische storing die direct opgelost moet worden, denk hierbij aan een lekkage, Meld dit dan niet via de website maar bel dan direct 078 633 16 00.

Hoe lang duurt het voor een reparatie wordt uitgevoerd?

Als u een reparatie doorgeeft, bepaalt de KCC-medewerker van Trivire de urgentie van de technische klacht. Ook kan het voorkomen dat een opzichter naar de situatie komt kijken en dat de opzichter bepaald of de reparatie spoed heeft.

De galerij - lift - algemene ruimte(s) van ons woongebouw is/zijn niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

U kunt uw klacht over de schoonmaak aan ons doorgeven via het online formulier schoonmaak of via telefoonnummer 078 633 16 00. Daarnaast kunt u ook via de website van Trivire bekijken met wie u in de wijk contact op kunt nemen.

Een ruit van mijn woning is kapot gegaan. Bij wie kan ik dit melden?

Ruitschade kunt u direct melden bij Van Leeuwen Glas via telefoonnummer 078 619 44 99.

Mag ik ook rechtstreeks bellen naar een onderhoudsbedrijf voor een reparatie?

Naar enkele onderhoudsbedrijven kunt u zelf direct bellen.

  • Voor glasbreuk kunt u bellen naar Van Leeuwen Glas (078 619 44 99)
  • Voor rioolverstoppingen belt u naar 2B Services (0184 69 32 34)

CV

Heeft uw huurwoning een eigen cv of moederhaard? Bel dan als u geen warmte of warm water heeft direct naar WVC via 0183 502 755. Zie ook de sticker op uw cv-ketel.

Lift

Storingen aan uw lift kunt u melden via de spreek- luisterverbinding in uw lift. De storingsdienst verhelpt het probleem dan zo snel mogelijk. Heeft uw lift geen spreek- luisterverbinding en wilt u een storing melden, bel dan 078 633 16 00.

Waar moet ik mij aanmelden voor onderhoud aan mijn geiser of het huren van een boiler?

U kunt contact opnemen met Tempus Eneco-Lease via telefoonnummer 088 895 50 00. U vind hiervan meestel een sticker op de boiler/geiser.

Wat is klein dagelijks onderhoud?

U zorgt voor het klein dagelijks onderhoud. U vervangt bijvoorbeeld het leertje in de kraan, draait schroeven aan en vult de cv-ketel bij. Als u een serviceabonnement heeft, voert Trivire sommige kleine klusjes wel voor u uit.

Ik wil mijn afspraak voor een inspectie verzetten. Met wie kan ik contact opnemen?

U kunt van 8.30 tot 16.30 uur contact met ons opnemen via telefoonnummer 078 633 16 00 om uw inspectie te verzetten.

Voeren jullie tegen betaling ook klussen uit?

Nee, dit doen wij niet. U kunt zelf een aannemer of klusjesman benaderen om dit voor u uit te voeren.

Ik huur een tijdelijke woning. Bij wie kan ik terecht met een vraag of reparatieverzoek?

Hiervoor kunt u contact opnemen met Trivire via telefoonnummer 078 633 16 00.

De deurmat in ons woongebouw is erg vies/kapot, waar meld ik dit?

U kunt uw klacht over de schoonmaak aan ons doorgeven via het online formulier schoonmaak of via telefoonnummer 078 633 16 00. Daarnaast kunt u ook via de website van Trivire bekijken met wie u in de wijk contact op kunt nemen.

De ramen van mijn woning/gebouw zijn niet goed gewassen. Wat kan ik doen?

U vindt het schoonmaakprogramma in de algemene ruimte van uw woongebouw. Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoon gemaakt? Dan kunt u dit aan ons doorgeven via het online formulier schoonmaak of via 078 633 16 00.

Er zit graffiti op mijn huis of in de buurt van mijn huis. Wat nu?

U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Als u zelf schade veroorzaakt aan uw woning, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 078 633 16 00. De kosten voor reparatie zijn voor uzelf.

Waar kan ik een storing aan mijn zonwering melden?

Als de zonwering van Trivire is, kunt een repartieverzoek indienen. Het kan ook zijn dat de zonwering van u zelf is. In dat geval moet u de zonwering zelf laten repareren.

Vervangt Trivire lampen met bajonet fitting?

Een aantal oude bergingen worden nog verlicht met lampjes met een bajonet fitting. Opdracht voor het vervangen van deze lampen doen wij via onze aannemers. Vermeld wel in de opdracht dat het gaat om een lamp met bajonet fitting.

Als we een cv-ketel krijgen, mag ik dan mijn boiler houden?

Boilers zijn niet van Trivire. Neemt u contact op met Tempus Eneco-lease via telefoonnummer 088 895 50 00.

De afvoer is verstopt. Bij wie kan ik dit melden?

Dan kunt u contact opnemen met 2B-Services via 0184 69 32 34. Zij maken een afspraak met u.

De algemene toegangsdeur van onze flat is kapot. Wanneer komen jullie dit repareren?

Als een algemene toegangsdeur niet meer open gaat, wordt deze met spoed gerepareerd. Dat gebeurt dezelfde dag nog. Als een algemene toegangsdeur niet meer goed sluit, laten wij de deur binnen twee dagen repareren.

De automatische deuren (drukschakelaar) gaan niet meer open. Wie komt dit repareren?

Als de deuren in uw woongebouw niet meer automatisch open gaan na het drukken op de schakelaar, kunt u hier een reparatieverzoek voor indienen. U kunt uw reparatieverzoek op verschillende manieren bij ons melden:

  • Via onze website. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week;
  • Bellen tussen 8.30 en 16.30 uur op 078 633 16 00;
  • Mailen via wonen@trivire.nl.

Trivire geeft vervolgens een aannemer de opdracht de deuren te repareren.

De klink van de voordeur zit los, kan Trivire dit komen maken?

Als u lid bent van het Serviceabonnement, kunt u een reparatieverzoek indienen bij Trivire.

De monteur is geweest voor een reparatie en ik was niet thuis, wat nu?

De monteur heeft in dat geval een kaartje met contactgegevens bij u achter gelaten. U kunt binnen 5 (werk)dagen contact opnemen om een nieuwe afspraak te maken.

De sloten van het hek bij mijn woongebouw (tuin) zijn kapot. Het hek sluit niet goed meer. Wie komt dit repareren?

U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen. Wij komen het slot zo snel mogelijk repareren.

De sluiting van mijn raam is kapot, waardoor mijn raam niet goed sluit. Komen jullie dit repareren?

Als u een Serviceabonnement heeft en het om een houten of aluminium kozijn gaat, komt een allround vakman van Trivire langs voor de reparatie. Gaat het om een kunststof kozijn? Dan wordt u gebeld door een externe aannemer voor een afspraak.

Heeft u geen serviceabonnement? Dan is het repararen van de sluiting van het raam uw verantwoordelijkheid.

De voordeur van mijn woning sluit niet goed, komen jullie dit repareren?

Ja, u kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Er is geplast in de lift, mag ik het schoonmaakbedrijf bellen?

Nee, u kunt dit melden bij de wijkregisseur of het Klant Contact Centrum via 078 633 16 00. De wijkregisseur of de collega van het KCC geeft de opdracht aan het schoonmaakbedrijf.

Er ontbreken sleutels van de raamboompjes. Wat kan ik doen?

Alle sleutels op raamboompjes zijn hetzelfde. U heeft aan 1 sleutel dus genoeg. Is er geen enkele sleutel? Dan kunt u deze bij ons bestellen via een reparatieverzoek.

Er zit een scheur in mijn muur. Komen jullie dit repareren?

Als u een grote scheur heeft in uw muur, kunt u hiervoor een reparatieverzoek indienen.

Er zit schimmel in mijn woning en ik woon er nog geen drie maanden. Wie gaat hier iets aan doen?

Als u schimmel in de woning heeft en het nog geen drie maanden geleden is dat u het huurcontract heeft getekend, kunt u contact opnemen met de verhuurmakelaar. De verhuurmakelaar is bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 12:30 uur.

Is het langer dan drie maanden geleden dat u de sleutel van uw woning kreeg, dien dan een reparatieverzoek in. Dan kunnen wij het beoordelen en eventueel oplossen.

Er zit schimmel op zolder. Wanneer gaat de aannemer daar iets aan doen?

Neemt u contact op met Trivire via telefoonnummer 078 633 16 00. Dan kunnen wij dit beoordelen en eventueel oplossen

Heeft elke woning mechanische ventilatie?

Nee, niet elke woning heeft mechanische ventilatie. Er zijn ook woningen met een natuurlijke ventilatie.

Het Certificaat Beveiligde Woning is verlopen. Wat kan ik doen?

Ontving u in het verleden het Certificaat beveiligde woning en wilt u deze verlengen? Dan kunt u dit zelf regelen. Zowel de kosten van het certificaat als de aanpassingen die nodig zijn, betaalt u zelf. Kijk voor meer informatie op de website www.politiekeurmerk.nl.

Het klepje van de brievenbus gaat niet meer open. Wie komt dit repareren?

Het repareren van een klepje van de brievenbus in uw eigen voordeur is de verantwoordelijkheid van u zelf. Tenzij u een serviceabonnement heeft, dan repareert Trivire het klepje in uw eigen voordeur wel.

Is het klepje van een brievenbus in een portiek of andere gemeenschappelijke ruimte kapot? Dan kunt u een reparatieverzoek doen bij Trivire.

Het licht op de zolder knippert, komen jullie dit repareren?

Ja, wij komen dit repareren. Blijkt de oorzaak te liggen in de lamp of door het klussen, dan krijgt u wel de rekening.

Hoe ga ik veilig om met asbest?

Gaat u klussen op een plek waar asbest zit? Vraag ons dan altijd eerst om advies. Bewerk asbest nooit zelf. Dus niet hakken, breken, zagen, boren of een andere (mechanische) bewerking doen. Verwijder het asbest ook niet zelf. Dat geldt ook voor asbesthoudend vloerzeil en golfplaten. Neem in geval van asbest altijd contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00. Lees meer in de .

Hoe gebruik ik de standen van mijn mechanisch ventilatiesysteem?

Er zijn mechanische ventilatiesystemen met 2 standen en met 3 standen. Bij een systeem met 2 standen gebruikt u:

  • Stand 1: als u niet thuis bent, als u overdag thuis bent, 's nachts en als u op vakantie bent.
  • Stand 2: als u gaat koken, douchen, verven, er was te drogen hangt of als er veel visite is.

Bij een systeem met 3 standen gebruikt u:

  • Stand 1: als er overdag niemand thuis is, 's nachts of als u op vakantie gaat.
  • Stand 2: als u overdag thuis bent.
  • Stand 3: als u gaat koken, douchen, verven, er was te drogen hangt of als er veel visite is. Laat na het douchen of koken de ventilatie nog ongeveer 20 minuten op de hoogste stand staan. Zo zorgt u ervoor dat bijna alle vocht en kookdampen verdwijnen.

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ​

Een reparatieverzoek is een gebrek of een storing aan uw woning. U kunt uw reparatieverzoek op verschillende manieren bij ons melden:

  • Via onze website. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week;
  • Bellen tussen 8.30 en 16.30 uur op 078 633 16 00;
  • Mailen via wonen@trivire.nl.

Spoed? Bel dan 078 633 16 00. Na 17.00 uur wordt u doorgeschakeld naar onze storingsdienst die met u overlegt wat er gaat gebeuren.

Ik heb een verstopping in mijn woning die ik zelf heb veroorzaakt. Wat nu?

U kunt 2Bservice bellen, zij kunnen dit voor u oplossen, maar omdat u het zelf heeft veroorzaakt, zijn de kosten voor uzelf. U kunt ook zelf een oplossing zoeken. In de bouwmarkt zijn vaak goede middelen en materialen te koop.

Wat kan ik doen als ik geen warm water meer heb?

Kijkt u eerst of het om één kraan gaat of om meerdere kranen. Gaat het om één kraan dan zit het probleem waarschijnlijk bij de kraan zelf. Bent u lid van het serviceabonnement? Dan kunt u een reparatieverzoek doen. Gaat het om meerdere kranen? Kijk dan of de waterdruk van uw verwarmingsketel voldoende is. Op de ketel zit een metertje waarop u dit kunt zien. De waterdruk moet hoger zijn dan 1 bar. Is de niet druk hoog genoeg? Bel dan met het onderhoudsbedrijf. U vindt de contactgegevens op uw meterkastkaart.

Wat te doen bij lekkage van de bovenburen?

U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Mijn kraan lekt. Wat kan ik doen?

Als u lid bent van het Serviceabonnement kunt u een reparatieverzoek indienen. Bent u niet lid van het Serviceabonnement dan repareert u zelf de lekkende kraan. Vaak verhelpt u het lekken door het vervangen van het kraanleertje. In dit filmpje ziet u hoe u dit kunt doen.

Ik heb telkens kortsluiting in mijn woning, maar er zijn geen kapotte apparaten aanwezig. Wat moet ik doen?

Als er geen kapotte apparaten zijn, maar er wel telkens kortsluiting ontstaat, moet de bedrading in uw woning nagekeken worden. U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen. Als achteraf blijkt dat de storing toch in een van uw apparaten zit, belasten wij de kosten van het sturen van een monteur aan u door.

Mijn speciale legionella douchekop werkt niet goed. Wat moet ik doen?

Als uw legionella douchekop niet goed werkt, kunt u dit doorgeven aan ons. Vermeld hier duidelijk bij dat het om een legionella douchekop gaat.

Wat staat er in jullie asbestbeleid?

Wij doen er alles aan om verspreiding van asbestvezels te voorkomen. Wij nemen hierin onze verantwoordelijkheid als verhuurder en als werkgever. Onze doelstelling is het realiseren van asbestveilig bezit. Onze aanpak: grondige inventarisatie en risicobeheersing selectieve asbestsanering, scholing van personeel, informatie en communicatie richting personeel en huurders.

Hoe maak ik mijn rookmelder schoon?

Rookmelders zijn gevoelig voor stof. Hierdoor kan een rookmelder een ongewenst alarm geven, maak daarom uw rookmelder(s) minstens twee keer per jaar goed schoon. Dit doet u door de rookmelder af te stoffen of het stof met een stofzuiger weg te zuigen.

Op welke manieren kan asbest verwerkt zijn?

Asbest kan op 2 manieren zijn verwerkt: hechtgebonden en niet-hechtgebonden. Meer informatie over asbest vindt u in de .

Mijn nieuwe (legionella) douchekop geeft maar 1 klein straaltje, kan daar wat aan gedaan worden ?

U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Wat kan ik zelf doen om mijn mechanisch ventilatiesysteem schoon te maken?

De ventielen kunt u zelf met een vochtig doekje schoonmaken, eventueel kunt u een beetje afwasmiddel gebruiken. Zijn de ventielen erg vies? Haal ze dan voorzichtig uit de wand of het plafond en leg ze in een sopje. Als u de ventielen eruit haalt, let er dan op dat ze op de juiste stand worden teruggeplaatst. Verwissel ze niet! Merk of nummer ze bijvoorbeeld met plakkertjes. Zijn de ventielen voorzien van filters? Vergeet dan niet de filters af en toe uit te wassen in een sopje met afwasmiddel. Bij een mechanisch ventilatiesysteem met warmte-terugwin is het goed om eenmaal per maand de filters schoon te maken met een stofzuiger.

Wat kan ik doen aan zilvervisjes in mijn woning?

Een zilvervisje is een kruipend, zilverachtig glanzend insect. Zilvervisjes komen vaak voor in vochtige en goed geisoleerde woningen. Ook komen zilvervisjes af op stapels kranten en tijdschriften. ​De bestrijding van zilvervisjes moet u zelf regelen. Er zijn verschillende middelen bij tuincentrum en bouwmarkt te koop. Goed ventileren helpt ook in het voorkomen van zilvervisjes.

Mijn woning is aangesloten op het warmtenet van HVC, maar het wordt niet warm in mijn woning. Wie kan ik bellen?

Hier kunt u 24 uur per dag, zeven dagen in de week HVC voor bellen via telefoonnummer 0800 482 36 37.

Wat zijn kakkerlakken?

Kakkerlakken zijn platte, kruipende, bruine insecten met lange voelsprieten. Kakkerlakken verspreiden ziektes en bacteriën. Daarom is het belangrijk dat kakkerlakken zo snel mogelijk worden bestreden. U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen.

Wat moet ik doen als ik vast zit in de lift?

Alle liften hebben een spreek- en luisterverbinding. Er staat in de lift duidelijk aangegeven op welke knop u moet drukken. U krijgt dan contact met het bedrijf dat de lift onderhoudt. Dit bedrijf komt zo snel mogelijk om u te helpen. U kunt ook zelf het telefoonnummer van dit bedrijf bellen.

Mijn radiator lekt. Wat moet ik doen?

Als uw radiator lekt kunt u contact opnemen met de verwarmingsinstallateur in uw woongebouw. Dit kan WVC (eigen cv-ketel) of Mampaey of WVC (collectieve verwarming) zijn. Meestal is in de meterkast een sticker geplakt wie het onderhoud aan de installatie verzorgt.

Moet ik mijn schoorsteen vegen?

Ja, het vegen van uw schoorsteen is uw eigen verantwoordelijkheid. U bent verplicht ieder jaar uw schoorsteen te vegen.

Moet ik het bij jullie melden als ik asbest in mijn woning zie?

Ja, wij stellen het op prijs als u het ons laat weten. Bewerk asbest nooit zelf. Dus niet hakken, breken, zagen, boren of een andere (mechanische) bewerking doen. Verwijder het asbest ook niet zelf. Dat geldt ook voor asbesthoudend vloerzeil en golfplaten. Neem in geval van asbest altijd contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00.

Wie kan ik bellen bij een storing aan de lift?

U kunt bellen met het bedrijf dat de lift onderhoudt via het telefoonnummer dat op de omlijsting of op de deur van de lift staat. U kunt ook de alarmknop in de lift gebruiken.

Ik heb een nieuwe wasmachine. Kan Trivire deze aansluiten op de wasmachineschakelaar?

Nee, dit hoort een huurder zelf te doen.

In mijn woongebouw vervangen jullie de kamerthermostaten. Welke thermostaat krijg ik in mijn woning?

Dit kan per onderhoudsproject verschillen. U leest hierover meer in de brief die u ontvangt als wij onderhoud aan uw woning plegen.

Kunnen we tijdens liftonderhoud een andere lift gebruiken?

Soms is in het woongebouw een tweede lift aanwezig die u kunt gebruiken. Als de werkzaamheden lang gaan duren, zoekt Trivire naar mogelijkheden om de overlast voor u te beperken. Zo kunnen we er soms voor zorgen dat de lift tijdens de avonduren wel gewoon gebruikt kan worden. En in het uiterste geval wordt er een tijdelijke lift geplaatst.

Wie bel ik als er een storing is aan de schuifdeur of elektrische deurdranger van een gebouw?

Een storing aan de schuifdeur of elektrische deurdranger meldt u via een reparatieverzoek.

Wat kan ik doen aan naaktslakken in mijn woning?

Heeft u tientallen naaktslakken in uw woning? U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Wat is legionella?

Legionella wordt veroorzaakt door een bacterie in het leidingwater. De bacterie kan ontstaan als het water langere tijd stilstaat en het water tussen de 25 en 55 graden Celsius is. Besmetting is mogelijk via de longen door het inademen van nevel. Dit zijn zeer kleine druppeltjes water in de lucht.

Wanneer komt Trivire mijn deuren vervangen?

Trivire vervangt de deuren als dit technisch noodzakelijk is bij normale slijtage. Als uw deur kapot is door onjuist gebruik zijn de kosten van vervanging voor u.

Mijn cv-ketel maakt herrie. Bij wie kan ik dit melden?

Storingen aan uw cv-ketel kunt u rechtsreeks melden aan WVC via telefoonnummer 0183 50 27 55.

Wat is een mechanisch ventilatiesysteem?

Mechanische ventilatie voert vervuilde en vochtige lucht in huis af. Dat gebeurt via de afzuigers in de badkamer, het toilet en de keuken. De frisse lucht van buiten komt binnen via ventilatieroosters in het raam of een open raam.

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Ja, dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude thermostaat, zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Hoe voorkom ik Legionella?

Door regelmatig alle kranen te gebruiken. Bent u meer dan een week niet thuis geweest? Zet dan de kranen op de warmste stand en laat deze minimaal 6 minuten lopen. Zo spoelt u de leidingen goed door en voorkomt u legionella.

Mijn druppelsleutel is kapot. Kan ik een nieuwe krijgen?

Het gaat hier om een sleutel met een certificaat. Deze kunt u niet zelf bij laten maken. Neemt u dan contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00. ​Er kunnen kosten voor in rekening worden gebracht.

Wat is hechtgebonden asbest?

In hechtgebonden asbest zit veel cement, lijm of kunststof. De asbestvezels zitten goed verankerd in het materiaal. De kans op het vrijkomen van asbestvezels in de lucht is hierdoor heel erg klein. Voorbeelden van hechtgebonden asbest: asbestcement vlakke platen, kruipluiken, vensterbanken, balkonschermen, golfplaten dak bergingen of aanbouwen, asbestcement leidingen, mantelbuizen, rioleringen, ventilatiekanalen, vinyltegels in hallen van woningen. Hechtgebonden asbest kan voorkomen in woningen die gebouwd zijn voor 1994. Meer informatie over asbest vindt u in de .

Mijn dakgoten lekken. Wat moet ik doen?

Stroomt de dakgoot alleen over bij een hevige bui? Dan kan de regenpijp de hoeveelheid water niet verwerken. Hier is niets aan te doen. Stromen de dakgoten vaak over bij regen? Dan zit er waarschijnlijk een verstopping. Of ziet u een duidelijke lekkage? Doe dan een reparatieverzoek via onze website of neem contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00.

Hoe vaak maken jullie mijn dakgoten schoon?

Wij onderhouden de dakgoten niet zelf, maar laten de dakgoten schoonmaken door een bedrijf. Dit geldt alleen voor de dakgoten die niet bereikbaar zijn per keukentrap. U kunt hiervoor een een reparatieverzoek doen op onze website of neem contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00.

Wat kan ik doen aan het wespennest in mijn tuin?

Het verwijderen van het wespennest moet u zelf regelen. U kunt daarvoor middelen kopen bij een tuincentrum of bouwmarkt.

Hoe maak ik mijn ventilatieroosters in mijn ramen schoon?

Als de bediening stroef gaat, kan het zijn dat het rooster vervuild is. U kunt het rooster schoonmaken met een borstel of stofzuiger. Bij sommige roosters kunt u aan de binnenkant de kap eraf halen. De kap kunt u in een sopje met afwasmiddel schoonmaken.

Hoe vraag ik het Certificaat Beveiligde Woning aan?

Zie website www.politiekeurmerk.nl.

Ik ben mijn sleutel van de algemeen toegangsdeur verloren. Hoe bestel ik een nieuwe?

U kunt hier het bestelformulier voor gebruiken en naar ons opsturen. De kosten voor het bestellen van een verloren sleutel zijn € 25,- Als u een extra sleutel bestelt, betaalt u bij het afhalen van de sleutel een borg van € 25,- per sleutel. Na het bestellen van de extra sleutel(s) ontvangt u van Trivire bericht wanneer u uw sleutel(s) kunt afhalen. Tegen betaling van de waarborgsom kunt u de sleutel(s) afhalen op ons kantoor aan Callistolaan 2 in Dordrecht . U kunt op ons kantoor alleen pinnen.

Mijn afzuigkap is aan vervanging toe, kan ik een nieuwe krijgen van Trivire?

We maken onderscheid tussen afzuigkappen (met motor) en wasemkappen (zonder motor). In principe heeft Trivire geen afzuigkappen. Als er een afzuigkap in uw keuken hangt, is die waarschijnlijk van u zelf. Deze moet u dan ook zelf vervangen als dit nodig is.

Wel heeft Trivire enkele woongebouwen waar een wasemkap bij de woning hoort. Als deze niet meer goed werkt, kunt u een reparatieverzoek indienen.

Mijn bel/intercom installatie is defect. Wat kan ik doen en bij wie moet ik zijn?

U kunt uw reparatieverzoek op verschillende manieren bij ons melden:

  • Via onze website. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week;
  • Bellen tussen 8.30 en 16.30 uur op 078 633 16 00;
  • Mailen via wonen@trivire.nl.

Voert Trivire werkzaamheden uit aan PKM beveiligde onderdelen in de woning?

Nee, hiervoor kunt u zelf een bedrijf inschakelen die PKM gecertificeerd is.

Ik ruik in mijn woning een kooklucht van de buren. Werkt de mechanisch ventilatie wel goed?

Als u een kooklucht van uw buren ruikt, kan het inderdaad zijn dat de mechanische ventilatie niet goed werkt. U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Trivire onderhoudt de liften niet zelf. Wij hebben onderhoudscontracten met verschillende bedrijven. Er hangt op de omlijsting op de deur van de lift een sticker van het bedrijf die uw lift voor ons onderhoudt.

Voert Trivire het Politiekeurmerk Veilig Wonen?

Nee. Trivire is in 2013 uit kostenoverwegingen gestopt met het Politiekeurmerk Veilig Wonen.

Ik heb net een nieuwe wastafel, maar merk nu pas op dat er een scheur in zit. Wat moet ik doen?

In dit geval kunt u contact opnemen met Trivire via telefoonnummer 078 633 16 00. Vermeld dat het om een nieuwe wastafel gaat.

Mijn toiletpot zit los. Wanneer wordt dat gerepareerd?

Het vastzetten van een toiletpot valt binnen het Serviceabonnement. Als u lid bent, kunt u een reparatieverzoek indienen. Heeft u geen Serviceabonnement, dan moet u zelf de toiletpot vastzetten. Lid worden van het Serviceabonnement kan door het online formulier te gebruiken of gebruik de kaart in de folder Serviceabonnement. U sluit het Serviceabonnement af voor minimaal 1 jaar.

Wat kan ik doen aan de muizen in mijn woning?

Veel mensen hebben last van muizen in hun woning. Muizen kunnen schade veroorzaken aan uw woning en voedselvoorraad, ook kunnen ze ziektes veroorzaken. Reden genoeg om ervoor te zorgen dat uw woning weer muisvrij wordt. Het bestrijden van muizen is uw eigen verantwoordelijkheid. Muizen komen vaak af op etensresten. Let er op dat u uw woning schoonhoudt. Sluit verpakkingen van voedsel goed af of bewaar aangebroken verpakkingen in afsluitbare bussen of voorraadblikken. Om muizen te bestrijden, kunt u muizenvallen of gif aanschaffen. Blijft u last houden van muizen? Neem dan contact op met een gespecialiseerde ongediertebestrijder.

Ik heb een losse leiding in de meterkast. Wie komt dit repareren?

Trivire komt dit repareren. Als blijkt dat de losse draad komt doordat u zelf aan het klussen was, betaalt u wel de rekening.

Ik heb schade aan mijn schutting. Wie repareert dit?

Onderhoud aan het hout van een schutting verzorgt de huurder zelf. In het verleden heeft Trivire bij enkele woningen schuttingen geplaatst, ook voor deze schuttingen geldt dat het onderhoud aan het hout van de schutting door de huurder zelf gedaan moet worden.

Wat kan ik doen als mijn rookmelder piept?

Geeft de rookmelder om de zoveel minuten een korte pieptoon? Dan is de batterij bijna leeg. Bent u lid van het Serviceabonnement? Dan kunt u naar ons hoofdkantoor komen om de batterij om te wisselen. Bent u geen lid? Dan moet u zelf de batterij vervangen. Is de batterij vervangen en blijft de rookmelder piepen? Dan kunnen stof en vuil de oorzaak zijn. Maak de rookmelder schoon met de stofzuiger of een droge doek. Helpt dit niet? Doe dan een reparatieverzoek.

Mijn regenpijp zit verstopt. Wat moet ik doen?

Stroomt de dakgoot alleen over bij een hevige bui? Dan kan de regenpijp de hoeveelheid water niet verwerken. Hier is niets aan te doen. Stromen de dakgoten vaak over bij regen? Dan zit er waarschijnlijk een verstopping. Ziet u een duidelijke lekkage? Doe dan een reparatieverzoek via onze website of neem contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00.

Wanneer verwijderen jullie asbest in een woning?

Of we asbest verwijderen, hangt af van het soort asbest. Hechtgebonden asbest kan meestal blijven zitten. Dit materiaal is niet gevaarlijk als het onbeschadigd is en het niet wordt bewerkt. Niet-hechtgebonden asbest vraagt mogelijk wel om maatregelen. Dit hangt ervan af of het materiaal al dan niet is afgeschermd. Verder speelt het een rol of het asbest op een plek zit waar mensen regelmatig komen. Meer informatie over asbest vindt u in de .

Mijn toiletpot lekt aan de achterzijde. Wie komt dit repareren?

Als u een serviceabonnement heeft, repareert Trivire de toiletpot. U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen. Heeft u geen serviceabonnement? Dan kunt u zelf de toiletpot repareren of een loodgieter hiervoor inschakelen.

Wat te doen bij een scheur in wastafel?

Heeft u de scheur zelf veroorzaakt? Dan betaalt u de kosten voor het vervangen van de wastafel zelf. Is de scheur ontstaan door slijtage of omdat de wastafel al oud is, dan beoordeelt een vakman tijdens een inspectie of de wastafel vervangen wordt. In dit geval kunt u een reparatieverzoek indienen.

Wat kost het als ik mijn sleutel van mijn voordeur of schuur kwijt ben?

U kunt zelf een sleutel bij laten maken. Bijvoorbeeld bij een sleutelspecialist bij u in de buurt. De kosten zijn voor uzelf.

Wat kan ik doen aan de motmuggen in mijn woning?

Motmuggen kunnen een signaal zijn voor een rioolprobleem. U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen.

Waar in mijn woning kan asbest zitten?

In woningen gebouwd voor 1994 kan asbest zitten. Meer informatie over asbest vindt u in de . Als u specifiek wilt weten waar asbest in uw woning zit neem dan contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00.

Ik ben buitengesloten en niemand heeft een reservesleutel. Wat moet ik doen?

U kunt van 8.30 tot 16.30 uur contact opnemen met Trivire via telefoonnummer 078 633 16 00. Wij zorgen dat er een aannemer bij u langskomt om het slot te openen of er een nieuw slot in te zetten indien nodig. De kosten hiervan zijn voor uw eigen rekening.

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met water met chloor. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of een schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u in de bouwmarkt.

Wat kan ik doen aan de grasvliegjes in mijn woning?

In het najaar zijn grasvliegjes een bekend verschijnsel, met name bij flats. De enige oplossing is opzuigen met een stofzuiger. De vliegjes leven niet langer dan een week en gaan daarna dood.

Mijn vloerverwarming moet steeds bijgevuld worden, kan dit probleem verholpen worden?

Er zijn enkele woongebouwen waar vloerverwarming aanwezig is. Als hier problemen mee zijn, kunt u WVC bellen via telefoonnummer 0183 50 27 55.

Mijn moederhaard wordt vervangen, wat kost dat?

Enkele woningen van Trivire hebben nog een moederhaard. Als een huurder deze wil laten vervangen voor een cv-installatie, krijgt de huurder van Trivire een voorstel tot huurverhoging voor deze nieuwe installatie. De hoogte van de huurverhoging is per woning verschillend. Dat heeft te maken met het type installatien (aantal radiatoren en capaciteit etc.).

Wat kan ik doen aan ratten in mijn woning?

Ratten brengen ziektes over en veroorzaken veel schade. Het is dus van belang om ze direct te bestrijden, dit moet u zelf regelen. Ze komen vaak af op voedingsmiddelen, sluit die goed af en houdt uw keuken schoon. Ratten planten zich snel voort en kunnen een plaag vormen. We adviseren u contact op te nemen met een gespecialiseerde ongediertebestrijder of uw gemeente.

Ik heb een Nefit verwarmingsketel. Is deze ook brandgevaarlijk, zoals in het nieuws werd gezegd?

Nee, er is geen gevaar. Naar aanleiding van berichten over brandgevaarlijke verwarmingsketels heeft Trivire bij haar installateur nagevraagd of dit ook van toepassing is op ketels van Trivire. De problemen zijn alleen met Nefit Topline ketels. Bij Trivire gaat het om de volgende 2 ketels:

  • Noorderstraat 37 in Dordrecht
  • Voorn 10 in Hendrik Ido Ambacht

Deze twee ketels zijn al gecontroleerd en er zijn waar nodig aanpassingen aan gedaan. Er is dus geen gevaar.

Hoe vaak controleren jullie mijn verwarmingsketel?

Het onderhoud aan verwarmingsketels doen wij niet zelf. Een bedrijf doet dit voor ons. Eén keer per twee jaar wordt er preventief onderhoud uitgevoerd. Sommige ketels één keer per drie jaar. Op uw ketel ziet u wanneer uw ketel voor het laatst is onderhouden.

Wat is niet-hechtgebonden asbest?

Niet-hechtgebonden asbest is asbest dat gemakkelijk afbrokkelt. Hierdoor kunnen na verloop van tijd spontaan asbestvezels vrijkomen door bijvoorbeeld aanraking, trillingen en andere niet mechanische bewerkingen. Voorbeelden van niet-hechtgebonden asbest: spuitasbest, gespoten op leidingen, plafonds, staalconstructies en dergelijke, brandwerende plaat, vinylvloerbedekking met asbesthoudende onderlaag, zoals Novilon van voor 1980. Meer informatie over asbest vindt u in de .

Ik ben mijn sleutel kwijt, ik kan mijn woning niet in. Wat kan ik doen?

Heeft u geen reservesleutels meer en kunt u niet in uw woning? Dat is erg vervelend. Wij hebben geen reservesleutels van onze woningen. Een aannemer of monteur kan komen om de deur van de woning te openen. De gemaakte kosten zijn dan wel voor u. U kunt ons hiervoor bellen op 078 633 16 00.

Hoe voorkom ik slakken in mijn woning?

Probeer te bedenken waar de slakken vandaan komen. Dicht alle gaten en kieren in de woning. Slakken komen op vocht af. Ventileer ruimtes om ze minder vochtig te maken. Tuincentra en bouwmarkten verkopen bestrijdingsmiddelen voor slakken.

Is mijn woning geschikt voor het Certificaat Beveiligde Woning?

Niet iedere woning kan voldoen aan de voorwaarden die het Certificaat Beveiligde Woning stelt. Dit kan te maken hebben met kunststof of aluminium kozijnen. Voor meer informatie: www.politiekeurmerk.nl.

Ik heb geen rookmelders in mijn woning. Mag ik deze zelf plaatsen?

Wanneer u graag rookmelders wilt plaatsen, dan mag dit. U kunt rookmelders kopen bij de bouwmarkt en deze zelf plaatsen.

Komen jullie langs voor een muizenplaag in mijn woongebouw?

Als er meerder muizen in de algemene ruimtes van uw woongebouw zitten, kunt u dit aan ons doorgeven. Wij vragen een ongediertebestrijder de muizen te verwijderen.

Ik heb overlast van muizen die door gaten mijn woning in komen. Kan Trivire gaten dichtzetten in de woning?

Ja, dit is meestal mogelijk. Dien een reparatieverzoek in en wij beoordelen wat de mogelijkheden zijn.

Zit er asbest in mijn woning?

Als u een woning heeft die is gebouwd na 1993, is er geen asbest gebruikt bij de bouw, omdat in dat jaar asbest als bouwmateriaal verboden werd. Is uw woning van voor 1993? Dan is er mogelijk asbest aanwezig. In 2016 is een inventarisatie uitgevoerd van onze woningen van voor 1993 op de aanwezigheid van asbest. Als er asbest is geconstateerd, heeft u hierover inmiddels bericht gekregen. Meer informatie over asbest vindt u in de .

Mijn toileptot lekt aan de achterzijde, wie komt dit repareren?

Als u een serviceabonnement heeft komt Trivire dit repareren. Zo niet, dan kunt u op eigen gelegenheid een loodgieter langs laten komen.

Wanneer vervangen jullie de filters van mijn mechanisch ventilatiesysteem met warmte terugwin (WTW)?

Eens in de zoveel tijd komt er een onderhoudsbedrijf bij u langs om de installatie te onderhouden. Hoe vaak het onderhoudsbedrijf komt verschilt. U krijgt van te voren bericht. De monteur laat dan ook een nieuw filter achter. U kunt het filter dan zelf vervangen als dit nodig is. De monteur legt uit hoe en wanneer u dit doet.

Ik heb last van broedende vogels. Wat kan ik doen?

Het broedseizoen verschilt per vogelsoort. Als vogels bezig zijn met broeden, mogen wij geen verstorende werkzaamheden aan de woning doen. Uitzondering is als de volksgezondheid in gevaar komt, bijvoorbeeld bij een nest in een rookgasafvoer. Dan kunt u ons bellen. Heeft u last van een nest buiten het broedseizoen? Neem dan contact met ons op via tefoonnummer 078 633 16 00.

Komen jullie langs voor de bestrijding van ongedierte?

Als u ongedierte in uw woning heeft, is dat erg vervelend. Voor een aantal soorten ongedierte regelt Trivire de bestrijding. Bijvoorbeeld bij faraomieren en boktorren als die schadelijk zijn voor de bouwkundige staat van de woning. Voor andere soorten ongedierte kunt u zelf actie ondernemen. U kunt zelf contact opnemen met een ongedierte bestrijdingsbedrijf. Wij komen hiervoor niet langs. Ongedierte komt vaak af op etensresten, houd daarom uw woning schoon en laat geen eten rondslingeren. Sluit verpakkingen van voedsel goed af of bewaar aangebroken verpakkingen in afsluitbare bussen of voorraadblikken. Bij tuincentrum en bouwmarkt koopt u spullen om ongedierte te bestrijden. Blijft u last houden van ongedierte? Neem dan contact op met een gespecialiseerde ongediertebestrijder. De kosten zijn voor uzelf.

Waar houden jullie rekening mee als asbest gesaneerd wordt?

Veiligheid staat voorop, voor u en uw buren, onze werknemers en de aannemer. Daarom laten wij asbest altijd saneren door een bedrijf dat hierin gespecialiseerd is. Daarbij proberen we de overlast zoveel mogelijk te beperken.

Hoe voorkom ik mieren?

Mieren komen vaak af op voedingsmiddelen. Let er daarom op dat u uw voedingsmiddelen goed afsluit en uw keuken schoonhoudt. U kunt mieren bestrijden met middelen die te koop zijn bij de drogist, tuincentrum of bouwmarkt.

Voor welk ongedierte mag ik jullie bellen?

Als u last heeft van kakkerlakken of veel naaktslakken in de woning, kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 078 633 16 00. Trivire neemt dan contact op met een gespecialiseerd bedrijf. Bij ander ongedierte is de bestrijding uw eigen verantwoordelijkheid.

Wat zijn de kosten voor een afgebroken sleutel in het slot?

Een afgebroken sleutel in een cilinder is voor rekening van de huurder. De volledige kosten bij vervangen van een cilinder worden aan de huurder belast.

Mag ik de sloten op mijn deuren aanpassen?

Wanneer u graag een nieuw slot op uw voordeur wilt plaatsen, dan mag dit. U kunt een nieuw slot kopen bij de bouwmarkt en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude sloten zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen. Als u extra sloten op de deuren wilt plaatsen vraag dan vooraf eerst toestemming bij Trivire. U kunt dit doen via het online aanvraagformulier zelf aangebrachte verandering.

Wat kan ik doen aan het ongedierte in de algemene ruimte van mijn woongebouw?

U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen. Wij sturen een collega die de situatie bekijkt. Als het mogelijk is bestrijden wij het ongedierte.

Hoe test ik of mijn rookmelder het nog goed doet?

​Het is verstandig om zo nu en dan te testen of uw rookmelder het nog goed doet. U kunt op de testknop drukken van de rookmelder. De testknop is een klein rond knopje op de zijkant of het deksel van de rookmelder. Gaat het alarm af? Dan doet uw rookmelder het goed.

Hoe ontlucht ik mijn radiatoren?

Om te ontluchten moet u het volgende doen: Zet de thermostaat op de gewenste temperatuur. Draai alle radiatoren open. Doe dit minimaal 10 minuten door de knop linksom te draaien.Sluit daarna alle radiatoren door de knop rechtsom te draaien. Begin nu met ontluchten. Start met de radiatoren beneden, ga daarna boven ontluchten. Draai met het ontluchtingssleuteltje het ontluchtingsventiel op de radiator open (linksom). Er komt nu lucht uit. Komt er alleen nog water uit? Draai nu het ontluchtingsventiel weer dicht en draai de radiatorkraan weer open (linksom). Herhaal dit bij alle radiatoren.

Ik zou graag een aanpassing willen doen in mijn woning, hoe gaat dit in zijn werk

U moet hiervoor schriftelijke toestemming vragen aan Trivire. Meer informatie leest u in de folder Zelf klussen.

Hoe vul ik mijn verwarmingsketel bij?

Sluit de slang aan op de waterkraan en laat de slang vol lopen met water zodat er geen lucht meer in zit. Sluit het andere uiteinde aan op het vulpunt bij de verwarmingsketel of radiator. Doe de waterkraan (en het vulpunt van de verwarmingsketel) open. Kijk op de display van de verwarmingsketel. Vul de verwarmingsketel bij tot 2.0 bar. Sluit het vulpunt van de verwamingsketel en doe de waterkraan dicht. U kunt de vulslang nu weer ontkoppelen. Zet de verwamingsketel weer aan.

Hoe vaak maken jullie de kanalen van het mechanisch ventilatiesysteem schoon?

Eens in de zoveel jaar komt er een onderhoudsbedrijf bij u langs om de installatie te onderhouden.Trivire zorgt dat u hievan tijdig op de hoogte bent.

Wat kan ik doen aan de kakkerlakken in mijn woning?

Kakkerlakken planten zich snel voort, hierdoor kan er een plaag ontstaan die mogelijk gevolgen heeft voor de volksgezondheid. Om die reden bent u verplicht contact met ons op te nemen wanneer u een kakkerlak ziet. Wij zetten dan de bestrijding in gang. U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Hoe lang blijft een lift buiten werking door een liftkeuring/liftonderhoud?

Dit hangt sterk af van de werkzaamheden. Liftonderhoud duurt vaak een paar dagen. Bij een liftkeuring duren de werkzaamheden meestal minder dan een dag. Bij de werkzaamheden aan de lift laat Trivire altijd een flyer ophangen in de hal met de omschrijving en duur van de werkzaamheden.

Ik heb geen stroom, wat moet ik doen?

Heeft u een elektrastoring? Doe altijd eerst een stekkerproef om uit te sluiten dat het aan uw eigen apparatuur ligt:

  • Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit;
  • Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in;
  • Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten.

Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing.

Geeft geen enkel apparaat een probleem? U heeft niet teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? En valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand. U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Let op: blijkt dat de storing toch door uw eigen apparaten of door uzelf is veroorzaakt? Dan betaalt u alsnog de reparatiekosten. Wij sturen u dan een rekening.

Wat moet ik doen als ik gaslucht ruik?

Als u een gaskraan heeft, draait u deze dicht. Daarna dient u een reparatieverzoek bij ons in.

In mijn woning is de waterdruk laag. Wat kan ik doen?

Is dit in uw hele woning het geval? En hebben de buren dit probleem ook? Woont u in een flatgebouw van 4 etages of hoger? Bel dan Trivire.

Woont u niet in een gebouw van 4 etages of hoger, neem dan als u in Dordrecht woont contact op met Evides via telefoonnummer 0900 0787. Woont u in Zwijndrecht of Hendrik Ido Ambacht? Neemt u dan contact op met Oase via telefoonnummer 0182 59 35 30.

Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje op de kraan verkalkt zijn. Deze kunt u eraf draaien en reinigen met azijn.

Wat doen jullie als er in mijn woning een risico voor asbest bestaat?

Als asbest een gevaarlijke situatie oplevert, dan laten we het altijd verwijderen en afvoeren. Meer informatie over asbest vindt u in de . Is uw woning na 1994 gebouwd? Dan is er tijdens de bouw geen asbest gebruikt.

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen:

  • Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer;
  • Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes;
  • Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming dan op minimaal 10 graden Celsius staan.

Wie bel ik voor een storing of klacht over mijn verwarmingsketel?

Werkt uw verwarmingsketel niet meer? Bel dan direct het onderhoudsbedrijf. Als u een eigen cv-ketel heeft, kunt u WVC bellen via 0183 50 27 55. Bij collectieve verwarmingsinstallaties belt u Mampaey (078 652 24 33) of WVC (0183 50 27 55). In de mededelingenkast ziet u of WVC of Mampaey in uw woongebouw het onderhoud uitvoert.

Mijn waterleiding lekt. Wie repareert dit?

Onderhoud, reparatie en vervanging van waterleidingen is voor rekening van Trivire. Mits de lekkage niet komt door bevriezing of doe-het-zelfwerk. U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Wat kan ik doen aan vlooien in mijn woning?

U kunt de vlooien bestrijden met middelen die u koopt bij een tuincentrum of bouwmarkt. De bestrijding moet u zelf regelen. Woont u korter dan 6 weken in uw woning? Dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 078 633 16 00 of mailt u ons via wonen@trivire.nl. Wij zorgen in dat geval voor de bestrijding.

Wat kan ik doen aan het wespennest in of aan mijn woning?

Het verwijderen van het wespennest in of aan uw woning moet u zelf regelen. Zit het wespennest in de spouw of onder de dakpannen waar u er zelf niet bij kunt? Dien dan een reparatieverzoek in.

Wat kost het Certificaat Beveiligde Woning?

Zie website www.politiekeurmerk.nl.

Mijn verwarmingsketel werkt niet goed. Wat kan ik zelf doen om dit te herstellen?

Controleer eerst of de waterdruk van uw verwamingsketel goed is. De waterdruk moet hoger zijn dan 2 bar. Is de druk hoog genoeg? Neem dan contact op met de WVC (eigen cv-ketel) of Mampaey of WVC (collectieve verwarming). Hun contactgegevens staan meestal op de ketel.

Is de waterdruk lager? Vul dan uw ketel bij. Bent u lid van het Serviceabonnement? Dan kunt u voor het bijvullen van de ketel WVC of Mampaey bellen. Ook onze eigen onderhoudsdienst vult de ketels bij als u een Serviceabonnement heeft. U kunt hiervoor een reparatieverzoek bij Trivire indienen. Let er ook op of het centrale verwarmingssysteem goed is ontlucht. Hoort u een borrelend geluid uit uw radiatoren komen? Ontlucht dan het systeem.

Kan ik extra sleutels bijbestellen?

U kunt een sleutel van uw voordeur of berging/schuur bij laten maken door een sleutelspecialist bij u in de buurt.

Gaat het om een sleutel van een portiek of gemeenschappelijke ruimte? Dan kan het om een sleutel met een certificaat gaan, u kunt dan niet zelf een extra sleutel laten bijmaken.

Als u geen woning van een zorginstelling huurt, kunt hier het bestelformulier voor gebruiken en naar ons opsturen. De kosten voor het bestellen van een verloren sleutel zijn € 25,- Als u een extra sleutel bestelt, betaalt u bij het afhalen van de sleutel een borg van € 25,- per sleutel. Na het bestellen van de extra sleutel(s) ontvangt u van Trivire bericht wanneer u uw sleutel(s) kunt afhalen. Tegen betaling van de waarborgsom kunt u de sleutel(s) afhalen op ons kantoor aan Callistolaan 2 in Dordrecht . U kunt op ons kantoor alleen pinnen.

Als u de sleutel niet zelf op kunt halen, maar dit door iemand anders laat doen, neemt die persoon een door u getekende machtiging en uw legitimatiebewijs mee. 

Woont u in een zorginstelling en heeft u een huurcontract bij deze zorginstelling? Dan kunt u de extra sleutel aanvragen bij uw zorginstelling.

Wat is het Politiekeurmerk Veilig Wonen?

De certificeringsregeling Politiekeurmerk Veilig Wonen is een veiligheidsinstrument dat bijdraagt aan de sociale veiligheid in en rond woningen, woongebouwen en buurten en wijken. De kans dat een gelegenheidsinbreker uw woning links laat liggen, is twee keer zo groot als deze voldoet aan de eisen van het keurmerk.

Wat te doen bij een bijennest?

Een zwerm bijen of bijennest is niet gevaarlijk. Blijf rustig en houd afstand. Bel een imker. Deze komt graag langs om de zwerm op te halen. Imkers in buurt vindt u op de website www.bijenhouders.nl.

Wat is een mechanisch ventilatiesysteem met warmte-terugwin (WTW)?

Een mechanisch ventilatiesystemen met warmte-terugwin (WTW) is een systeem dat warmte uit de lucht die de woning uitgaat gebruikt om de lucht die de woning binnenkomt te verwarmen voordat deze de woning ingeblazen wordt. Dit zorgt voor een gezonde binnenomgeving en scheelt energiekosten.

Mijn radiator roest, wat moet ik doen?

Als u roestplekken op de radiator ziet, kunt u contact opnemen met WVC via 0183 50 27 55.

Mijn ramen sluiten niet goed omdat zij klemmen. Komt Trivire dit repareren?

Ja, u kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Ik heb een brief gehad van HVC voor het inleveren van electrische apparatuur. Gaat dat over de boiler?

Nee, boilers zijn niet van HVC, dus zij bedoelen hier waarschijnlijk iets anders mee. Controleert u uw huurovereenkomst van de boiler via Tempus Eneco-lease:088 895 50 00

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer komen jullie langs?

Wij nemen binnen 2 werkdagen contact met u op om een afspraak met u te maken.

Mijn vensterbank zit los. Kan deze vastgezet worden?

Als u lid bent van het Serviceabonnement, kunt u een reparatieverzoek indienen bij Trivire om de vensterbank vast te laten zetten. Als u geen serviceabonnement heeft, kunt u de vensterbank zelf vastzetten.

Ik mis een binnendeur in de woning. Krijg ik deze van Trivire?

Nee, als deze deur bij het aangaan van de huur niet in de woning aanwezig was, heeft u hier geen recht op. Soms komt het voor dat een (vorige) huurder een deur uit de woning heeft gehaald en in de berging heeft gezet. U kunt nagaan of dit bij u het geval is.

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Ik heb een rot kozijn. Wie repareert dit?

Hier kunt u een reparatieverzoek voor indienen. De onderhoudsdienst van Trivire of een aannemer komt langs voor een reparatie.

Mijn badkamerverlichting is defect, komt de huismeester dit repareren?

Nee, Trivire heeft er n.a.v. enquêtes voor gekozen om dit soort werkzaamheden uit het pakket te halen en terug te plaatsen bij de verantwoordelijkheden van de huurder. U kunt op eigen gelegenheid de verlichting (laten) nazien en vervangen.

Mijn deurbel/intercom is kapot. Wat moet ik doen?

U kunt hier een reparatieverzoek voor indienen.

Wanneer wordt de deurmat bij de algemene toegangsdeur vervangen?

Als de deurmat in een algemene ruimte in slechte staat is, kunt u een reparatieverzoek indienen. Trivire beoordeelt of de deurmat vervangen moet worden.

Komt Trivire mijn lamp vervangen wanneer deze stuk is?

Indien het uw eigen lamp betreft in de woning of berging bent u hier zelf verantwoordelijk voor.

Verlichting in de algemene ruimten van uw woongebouw kunt u melden via het reparatieverzoek.

Ik huur een woning in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

U kunt met vragen en reparatieverzoeken gewoon bij ons terecht. Zo nodig nemen wij contact op met de Vereniging van Eigenaren.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerst volgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Ik vind dat de aannemer niet goed zijn werk heeft uitgevoerd. Bij wie kan ik dit melden?

Als u vindt dat de werkzaamheden niet goed zijn afgerond, kunt u dit melden bij de opzichter. Zij hebben telefonisch spreekuur van 8:30 tot 9:30 uur via telefoonnummer 078 633 16 00.

Iemand komt een reparatie uitvoeren in mijn woning. Wat moet ik doen ter voorbereiding hier op?

Dit hangt van het reparatieverzoek af of het nodig is. Als u een afspraak maakt voor een reparatieverzoek vertelt een medewerker u of u voorbereidingen moet treffen.

Kan ik een deurtje krijgen voor een inbouwvaatwasser?

Dit kan niet via Trivire. U kunt dit wel zelf regelen met Bruynzeel op de Mijlweg 51D in Dordrecht. Zij zijn te bereiken via telefoonnummer 078 750 11 80.

Tip: aan de binnenkant van het keukenkastje onder de gootsteen zit vaak een sticker met een typenummer. Deze kunt u aan Bruynzeel doorgeven.