Update 2: aanval op systeem Trivire
Begin april 2022 lieten we weten dat we te maken hebben gehad met een digitale aanval op het systeem van Trivire. Dit was een aanval op het systeem van de ICT-dienstverlener waar wij onze systemen hebben ondergebracht. Hieronder leest u de laatste stand van zaken en wat dit voor u betekent.
Er is een aanval geweest op het systeem van onze ICT-dienstverlener
Acht woningcorporaties, die diensten afnemen van dezelfde ICT-dienstverlener, zijn in het laatste weekend van maart 2022 getroffen door de gevolgen van een ransomware aanval door criminelen die losgeld eisten. Er is toen direct actie ondernomen om de systemen en gegevens veilig te stellen. Door de aanval kunnen we niet meer in een deel van onze ICT-systemen en bij een deel van onze gegevens. Dat zorgt voor veel overlast. Met hulp van extern ICT forensisch experts zijn extra beveiligingsmaatregelen getroffen en worden de bestanden door middel van een back up hersteld.
Het onderzoek loopt nog
Momenteel loopt er een onderzoek naar de oorzaak en omvang van de aanval en de datadiefstal. Per woningcorporatie wordt gekeken of én welke gegevens van medewerkers, huurders en relaties in onbevoegde handen zijn gekomen.
Bij Trivire is nagenoeg zeker GEEN vertrouwelijke data gestolen
Inmiddels is duidelijk dat er geen aanwijzingen zijn dat er vertrouwelijke data van Trivire is gestolen. Bij de Autoriteit Persoonsgegevens is een melding gedaan van de inbraak en er is contact met de politie over aangifte.
Aangepaste dienstverlening
Ons systeem is door deze aanval nog steeds niet beschikbaar. Dit betekent dat wij onze dienstverlening hierop hebben aangepast. Excuses voor het eventuele ongemak en wij hopen op uw begrip. Wij doen er alles aan om onze dienstverlening zo snel mogelijk weer volledig te herstellen.