Verhuur van woningen gaat anders vanwege coronavirus

In ons bericht van vorige week vertelden we u al dat we ook bij Trivire onze diensten aanpassen op de richtlijnen van het RIVM. We hebben toen een aantal maatregelen aangekondigd, maar we zijn er inmiddels achter gekomen dat we met name het werkproces rondom de verhuur van woningen nog iets verder aan moeten scherpen. Vooral omdat in dit werkproces veel contacten met klanten voor komen. Hieronder leest u de belangrijkste maatregelen die vanaf vandaag in gaan.

Actuele verhuringen

Op dit moment is het zo dat een aantal nieuwe verhuringen van woningen al waren opgestart. Voor deze woningen geldt dat we de verhuring netjes afronden. Wel gaan we de intake voor deze woningen zoveel mogelijk digitaal afhandelen, om zo fysiek contact tussen onze klanten en medewerkers te beperken. Is het toch nodig dat een klant naar ons kantoor komt, maar is deze ziek of om een andere reden niet in staat om bij ons langs te komen? Dan houden we de woning voor deze klant vast. We plannen de afspraak voor de intake dan op een later tijdstip. De woning wordt dus niet aan iemand anders verhuurd.

Ook komt het voor dat klanten nog een bezichtiging van een woning gepland hadden staan. Daar waar de woning die bezichtigd moet worden leeg staat, kan deze gewoon door gaan. U kunt dan de sleutel op afspraak bij ons op kantoor ophalen. Hiervoor dient u wel een legitimatiebewijs mee te nemen.   Woont de ‘oude’ huurder nog wel in de woning? Dan zetten we de verhuring stil. We laten klanten niet met elkaar in contact komen. De bezichtiging schuift dan door naar een later moment.

Is er een afspraak met u gemaakt voor een sleuteloverdracht in de woning? Dan wordt u binnenkort door onze verhuurmakelaar benaderd om met elkaar af te spreken hoe we de sleuteloverdracht met elkaar kunnen regelen. De woningoverdracht gaat wel gewoon door.

Nieuw aanbod

Zolang de richtlijnen van het RIVM nog zijn als ze nu zijn, starten wij geen nieuwe verhuringen meer op. Dat betekent dat wij tot die tijd ook geen nieuwe advertenties meer op Woonkeus plaatsen.

Heeft u een voorrangsverklaring en wacht u op een aanbod van Trivire? Dan wordt er wel gekeken of er een passende woning voor u is die wij u aan kunnen bieden. Er vindt alleen nog geen officiële aanbieding plaats, omdat we momenteel geen fysieke intakegesprekken houden. En dit is wel een vereiste bij de verhuring met een voorrangsverklaring. In dit geval houden we de woning voor u vast.

De huur opzeggen

Huurders kunnen wel gewoon de huur bij ons op blijven zeggen. Huurders die de huur op willen zeggen, kunnen dit doen per telefoon of per brief. Ook via ons huurdersportaal Mijn Trivire kunt u de huur bij ons opzeggen. U kunt hier alleen op dit moment niet direct een afspraak met ons inplannen voor een opname in de woning. Ook dit weer vanwege het feit dat het niet verstandig is om persoonlijk bij u langs te komen. Zodra wij de huuropzegging binnen hebben, nemen wij contact met de huurder op om het verdere verloop met elkaar te bespreken.

Vragen?

Wij vinden het erg vervelend dat we deze maatregelen moeten nemen, maar het is voor een belangrijk doel. Namelijk voor de gezondheid van ons allemaal. Zodra wij weer over kunnen gaan op de normale manier van het verhuren van woningen hoort u dit uiteraard meteen van ons. Voor nu willen we u alvast bedanken voor uw begrip.

Heeft u na het lezen van dit bericht nog vragen? Neemt u dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 078 633 16 00. Wij helpen u graag verder.